کمیته حقوق بشر: ماشاالله کرمی در مواجهه با اتهامات کلاهبرداری
کمیته حقوق بشر: ماشاالله کرمی در مواجهه با اتهامات کلاهبرداری

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اعلام کرده است که دادگاه مقرر برای رسیدگی به پرونده ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، که قرار بود روز ۱۴ آذر برگزار شود، تشکیل نگرفته و او به‌طور بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد. ماشاالله کرمی به اتهاماتی همچون “کلاهبرداری”، “سواستفاده از احساسات مردم”، و “اقدام علیه امنیت ملی” متهم شده است.

کمیته حقوق بشر: ماشاالله کرمی در مواجهه با اتهامات کلاهبرداری

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخباری از تعویق دادگاه “ماشالله کرمی”، پدر معترض اعدام‌شده، “محمدمهدی کرمی” ارائه داده و در خصوص احتمال پخش اعترافات اجباری او هشدار داده است.

به گزارش این کمیته در تلگرام روز یکشنبه، ۱۹ آذر، اطلاعات حاصل از گزارش‌ها نشان می‌دهد که دادگاه ماشالله کرمی که قرار بود در تاریخ ۱۴ آذر برگزار شود، به دلایل نامشخص تعویق یافته و او همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد.

این سازمان حقوق‌بشری از منابع خود اعلام کرده است که در پرونده آقای کرمی، اتهاماتی همچون “اقدام علیه امنیت ملی”، “کلاهبرداری” و “سوءاستفاده از احساسات مردم” مطرح شده و حداقل ۱۱ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند که همگی با پرداخت وثیقه از زندان آزاد شده‌اند.

فیلم اعترافات اجباری

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان ایراد اتهاماتی با عناوینی همچون “سواستفاده از احساسات مردم و کلاهبرداری” را در برابر ماشالله کرمی نقدهایی با فشارهای سنگین اعلام کرده و اظهار می‌دهد که امکان دارد در آینده فیلم اعترافات اجباری او منتشر شود.

ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، جوان ۲۱ ساله، در زمان مراسم چهلم حدیث نجفی، یکی از قربانیان اعتراضات سراسری ایران، به اتهام انتشاری که در نتیجه آن یک شبه‌نظامی بسیجی به نام “روح‌الله عجمیان” کشته شد، دستگیر شد و پس از گذشت ۱۷ سال به‌همراه “محمد حسینی” اعدام شد. این کمیته نیز اظهار داشته که اتهامات اجباری با فشارهای سنگین به ماشالله کرمی مطرح شده و احتمالاً فیلم اعترافات اجباری او در آینده منتشر خواهد شد.