کشته شدن یک مأمور انتظامی و یک شهروند بلوچ در درگیری مسلحانه
کشته شدن یک مأمور انتظامی و یک شهروند بلوچ در درگیری مسلحانه

کشته شدن یک مأمور انتظامی و یک شهروند بلوچ در درگیری مسلحانه؛ به گزارش رسانه‌های حکومتی ایران، یک عضو نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در پی درگیری با افراد مسلح، کشته شده است.

کشته شدن یک مأمور انتظامی و یک شهروند بلوچ در درگیری مسلحانه

خبرگزاری ایرنا هویت این عضو نیروی انتظامی را “محمدمهدی نجاتی‌نیا” اعلام کرده و اظهار داشته که او در ساعت یک بامداد دوشنبه ششم فروردین به دست افراد مسلح ناشناس از سوی مرزهای مشترک با کشور پاکستان تیراندازی شده و کشته شده است. این حادثه در حوالی پاسگاه گروهان “چاهندو” هنگ مرزی میرجاوه رخ داده که در حال اجرای عملیات کمین بودند.

شهرستان میرجاوه به عنوان گذرگاه اصلی جاده‌ای بین ایران و پاکستان و تنها مرز قانونی در جنوب شرق ایران شناخته می‌شود.

به گزارش کانال تلگرام حال‌وش که به پوشش اخبار سیستان‌وبلوچستان می‌پردازد، نیروهای نظامی مرزبانی سه خودرو را از منطقه مرزی “روتک” تحت تعقیب قرار داده و در محدود روستای نادرآباد در شهرستان خاش در کمینی از پیش‌طراحی‌شده، گروهان “چاهندو” هنگ مرزی میرجاوه به سمت این خودروها شلیک کرده‌اند که واکنش سرنشینان این خودروها را در پی داشته است.

جزییات این حادثه

بنا بر اعلام حال‌وش، در جریان این درگیری علاوه بر یک مأمور انتظامی به نام محمدمهدی نجاتی‌نیا، یک شهروند بلوچ به نام “ناصر میربلوچ‌زهی” کشته شده و دو بلوچ دیگر بازداشت شده‌اند.

با توجه به اظهارات کانال تلگرام حال‌وش که به نقل از منابع محلی اطلاعات را ارائه می‌دهد، مشخص شده است که سرنشینان مسلح سه خودرو تحت عنوان “حاملان مواد مخدر” مورد تعقیب و کمین نیروهای مرزبانی قرار گرفته‌اند. این وقایع احتمالاً در منطقه مرزی بین شهرستان میرجاوه و خاش اتفاق افتاده‌اند که بیش از صد کیلومتر فاصله دارند.