نیروی قدس

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفت که جمهوری اسلامی از همه کسانی که علیه اسرائیل می جنگند، حمایت می کند و از کشتن غیرنظامیان اسرائیلی حمایت می کند.

امروز پنجشنبه ۲۵ فروردین، اسماعیل قاآنی اعلام کرد: «جمهوری اسلامی ایران از کسانی که علیه اسرائیل مبارزه می‌کنند، پشتیبانی کرده و این حمایت همچنان ادامه دارد».

اسماعیل قاآنی از فلسطینی‌های مسئول درگیری‌های اخیر در داخل اسرائیل تمجید کرد و کشتن سربازان و غیرنظامیان اسرائیلی را قهرمانانه توصیف کرد.

اظهارات فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم نخستین سالگرد فوت محمد حجازی، از فرماندهان ارشد سپاه بیان شد.

وی اظهار داشت: «جوانان فلسطینی با اقدامات با صلابت خود باعث شده‌اند که تمامی سیستم رژیم اسرائیل به هم بریزد و ارکان این رژیم به لرزه درآید».

وی همچنین به حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل در اقلیم کردستان عراق در ماه گذشته اشاره کرد و تایید کرد که این موشک ها پایگاه موساد را هدف قرار داده است.

به گفته وی، بسیاری از مردم عراق که در کنار آنها زندگی می کردند از این موضوع بی اطلاع بودند؛ همزمان مقامات بغداد و اقلیم کردستان اتهامات ایران را تکذیب کردند.

کارشناسان سیاسی از اظهارات قاآنی به دلیل اینکه کشورش در حال حاضر در حال مذاکره برای حذف نام سپاه از فهرست تروریسم است، انتقاد کردند و گفتند این اظهارات ممکن است منجر به ممانعت از این مذاکرات شود.