فرانسیس هاگن
کارمند سابق فیسبوک: حکومت ایران از طریق فیس‌بوک جاسوسی می‌کند

فرانسیس هاگن ، مدیر سابق تولیدات فیس بوک ، می گوید که حکومت های ایران و چین از طریق فیس بوک “فعالانه” از طریق فیس بوک جاسوسی می کنند.

کارمند سابق فیسبوک: حکومت ایران از طریق فیس‌بوک جاسوسی می‌کند

کارمند سابق فیسبوک: حکومت ایران از طریق فیس‌بوک جاسوسی می‌کند؛ فرانسیس هاگن: حکومت های ایران و چین از طریق فیس بوک “فعالانه” از طریق فیس بوک جاسوسی می کنند.

 در اولین جلسه پرسش و پاسخ کنگره آمریکا در روز سه شنبه ، هاگن تأکید کرد که جاسوسی جمهوری اسلامی از دولت های دیگر از طریق فیس بوک “اتفاقی است که اکنون قطعاً در حال رخ دادن است”.

 در تابستان سال ۲۰۲۱، مایک دویلیانسکی ، رئیس تحقیقات جاسوسی سایبری فیس بوک ، به سی ان ان گفت که این شرکت نزدیک به “۲۰۰ حساب کاربری” مرتبط با کمپین جاسوسی ایران‌فیس بوک را غیرفعال کرده است و در مورد همین تعداد کاربران هشدار داد که احتمالا هدف جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

کارمند سابق فیسبوک به سود نجومی‌اش بیشتر از مردم اهمیت می دهد

مدیر بخش سابق شرکت فیس بوک در بخش دیگری از اظهارات خود از فیس بوک به شدت انتقاد کرد و گفت که برای این شرکت منفعت بر امنیت کاربران ارجحیت دارد.

این مقام سابق فیس بوک همچنین خواستار افزایش نظارت دولت بر این شبکه اجتماعی شد.

 فرانسیس هاگن ، که در کمیته فرعی سنا شهادت داد ، فیس بوک را متهم کرد که به نوجوانان آسیب رسانده و در مبارزه با سخنان نفرت انگیز و اطلاعات غلط ناکام مانده است.

 خانم هاگن قبل از خروج از فیس بوک ، ده ها هزار صفحه از اسناد شرکت ، تحقیقات و اسناد داخلی را کپی کرد و اخیراً آنها را در اختیار رسانه های آمریکایی قرار داد.