زندان
ژیلا کرم‌زاده مکوندی

مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که ژیلا کرم‌زاده مکوندی، فعال مدنی شب دیروز، چهارشنبه ۸ دی ماه، برای اجرای حکم پنج سال حبس به زندان اوین اعزام شد.

سایت حقوق بشر ایران روز گذشته با انتشار توییتی در توئیتر اعلام کرد که این فعال مدنی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به زندان اوین منتقل شده است.

حساب رسمی حقوق بشر در ایران نوشت: «امروز چهارشنبه ۸دی ماه ۱۴۰۰، ژیلا کرم زاده مکوندی، فعال مدنی، جهت اجرای حکم ۵ سال حبس تعزیری خود از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ب هم زدن امنیت کشور پس از مراجعه به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین بازداشت و به این زندان منتقل شد». 

ماموران لباس شخصی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، خانم ژیلا را در آبان ۱۳۹۸ در یک برگزاری مراسمی موسوم به «میتینگ پارک لاله» در تهران و در حالی که راحله راحمی‌پور و چند فعال غیرنظامی دیگر رفته بودند، دستگیر کردند.

خانم ژیلا پس از دستگیری به سلول انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد. و  در آذرماه همان سال، پس از تکمیل بازجویی و تحقیقات و تعیین اتهام، ژیلا با قرار وثیقه موقتاً آزاد شد.