قاسم سلیمانی
ژنرال خون.. جنایات قاسم سلیمانی

در دومین سالگرد قاسم سلیمانی… جنایات ژنرال ایرانی چیست؟

با کشته شدن قاسم سلیمانی، جنایات ژنرال ایرانی که به سرکوب تظاهرکنندگان در سوریه و عراق کمک کرد و نقشی اساسی در حفاظت از رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه و تجهیز حزب الله به موشک داشت، آشکار شد.

قاسم سلیمانی کیست؟

سلیمانى در استان کرمان در جنوب شرقی ایران به دنیا آمد، پدرش حسن، کشاورز بود، او فعالیت نظامی خود در جنگ ایران وعراق را آغاز كرد، طولانی‌ترین جنگ قرن گذشته که بیش از یک میلیون کشته از هر دو طرف در هشت سال خونین برجای گذاشت.

و اين تاثیر بسزایی در شکل گیری و درجه بندی آن در مناصب داشت تا اینکه در سال۱۳۷۶ به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد
و سلیمانی سالها ابهام خود را حفظ کرد و ناشناخته ماند. تا اینکه در پی حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکا و حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ توجه قدرت های خارجی و ایالات متحده را به خود جلب کرد.

جنایات قاسم سلیمانی در سوریه!

سلیمانی نقش برجسته ای در دامن زدن به جنگ در سوریه ایفا کرد و نیروی قدس به رهبری سلیمانی از اسد حمایت کرد، زمانی که به نظر می رسید در آستانه شکست در جنگی است که از سال ۲۰۱۱ ادامه دارد.

سفر او به مسکو در تابستان ۲۰۱۵ اولین گام در برنامه ریزی مداخله نظامی روسیه بود که جنگ سوریه را تغییر داد و یک اتحاد جدید ایران و روسیه برای حمایت از اسد ایجاد کرد.

سلیمانی در سپتامبر ۲۰۱۶ از شهر حلب در اوج محاصره توسط نیروهای رژیم سوریه و روسیه بازدید کرد و به درد و رنج ساکنان آن کمک کرد که در آن زمان حدود ۲۷۵۰۰۰ نفر از آنها باقی مانده بودند.

واشنگتن تایمز در گزارشى خود درباره نقش سلیمانی در سوریه نوشت که عکس‌های گرفته شده از او در حال بازرسی از شهر، که محاصره آن در آن ماه تشدید شد، نشان می‌دهد که ایران تا چه حد می‌خواهد تسلط خود را در خاورمیانه گسترش دهد.

نیروی قدس به رهبری سلیمانی به نیروهای روسی که غیرنظامیان را “بی رویه” در محله های شرقی حلب بمباران می کردند، کمک کرد.

در ماه بعد، کمیسر عالی حقوق بشر زید رعد الحسین از “قتل عام” توسط روسیه، ایران و دولت سوریه در شهر صحبت کرد.با اشاره به کودکانی که زیر آوار جان باختند و زنان باردار که عمدا هدف بمباران قرار گرفتند.

جنایات قاسم سلیمانی درعراق!

جنگ ایران و عراق هشت سال به طول انجامید و بیش از یک میلیون کشته برجای گذاشت.

اگرچه جنگ پس از هشت سال به پایان رسید، اما رژیم ایران به طور مخفیانه به جنگ عراق ادامه داد و به مداخله در امور آن کشور ادامه داد.

در واقع «قاسم سلیمانی» بود که بر روابط دیپلماتیک، تجاری و نظامی رژیم با عراق نظارت داشت. او حتی سفرای ایران در عراق را از بین سران سپاه قدس انتخاب کرد

رژیم آخوندی برای تحقق آرزوی واهی خود برای تشکیل امپراتوری وسیع در منطقه، فتنه و جنگ داخلی و قبیله ای در عراق به پا کرده و جان مردم این کشور را گرفته است.

رژیم به تنهایی چندین شبه نظامی ایجاد کرد یا به شکل گیری، تامین مالی و تهیه سلاح به آنها کمک کرد تا عراق را در باتلاق جنگ داخلی فرو برد.

قاسم سلیمانی و سپاه قدس، عراق را به طور کامل ویران کردند و هزاران عراقی را کشتند، زیرا هر شب بیش از ۱۰۰ جسد ناشناس که در خیابان ها و رودخانه های بغداد ریخته می شد پیدا می شد.

جنایات قاسم سلیمانی!

 

– در خونترین جنگ قرن گذشته شرکت کرد

– آوارگی و کشتار عراقی ها

قاسم سلیمانی باعث کشته و آواره شدن ده ها هزار نفر در عراق شد.

– آوارگی سوری ها

سلیمانی عامل مستقیم تراژدی هزاران سوری با آوارگی آنها بود.

– حمایت از شبه نظامیان حزب الله و حوثی ها:

– نفوذ ایران در ضربه زدن به نیروهای آمریکایی:

– نزاع لبنان

کمک به خرابکاری در لبنان و ایجاد اختلافات سیاسی در آن.

– سوءقصد به عادل الجبیر

در سال ۲۰۱۱، سلیمانی در توطئه ای برای استخدام یک کارتل مواد مخدر مکزیکی برای کشتن عادل الجبیر سفیر وقت عربستان در ایالات متحده نقش داشت و سپس ایالات متحده او را در فهرست تروریست های جهانی قرار داد.

سلیمانی.. مردی که حمله هواپیمای آمریکایی به زندگی او در اوایل سال۲۰۲۰ پایان داد، همه متفق القول بودند که او معمار نفوذ ایران و سازنده استراتژی اوست که به حاکمان تهران امکان داد تا کنترل زیادی بر چهار پایتخت عربی داشته باشند. در طول تاریخ به ندرت پیش می آید که مردی با این اقتدار در سایه کار کند و کنترل یک جغرافیای سیاسی در کل منطقه را داشته باشد تا جایی که سپاه پاسداران به ویژه نیروی قدس در سال های اخیر در سوریه، عراق و لبنان تأثیر آشکاری داشته است.. داستانى ۴۰ سال آشفتگی، جنگ، ترفندها و مانورهای مخفی دیپلماتیک است