پیمان فرهنگیان
پیمان فرهنگیان، به دلیل تشکیل یک "گروه تلگرامی ۴ نفره" به ۳ سال زندان تعزیری محکوم شد

پیمان فرهنگیان، به دلیل تشکیل یک “گروه تلگرامی ۴ نفره” به ۳ سال زندان تعزیری محکوم شد، پیمان فرهنگیان ، شاعر و فعال کارگری به اتهاماتی از قبیل “تشکیل یک گروه تلگرامی چهار نفره” به 10 سال زندان محکوم شد که از این میزان حبس، ۷ سال به صورت تعلیقی خواهد بود و این فعال کارگری باید سه سال به زندان برود.

پیمان فرهنگیان، به دلیل تشکیل یک “گروه تلگرامی ۴ نفره” به ۳ سال زندان تعزیری محکوم شد

پیمان فرهنگیان ، شاعر و فعال کارگری به اتهاماتی از قبیل “تشکیل یک گروه تلگرامی چهار نفره” به 10 سال زندان محکوم شد که از این میزان حبس، ۷ سال به صورت تعلیقی خواهد بود و این فعال کارگری باید سه سال به زندان برود.

.به گزارش خبرگزاری هرانا ، آقای فرهنگیان  ، ساکن بندر کياشهر در استان گیلان ، در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۹  توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و وی در تاریخ  تیرماه همان سال با وثیقه 400 میلیون تومانی از زندان لاهیجان آزاد شد. . .

وی در دادگاه بدوی با اتهامات زیادی روبرو شد و به 38 سال زندان محکوم شد ، اما دادگاه پس از بررسی پرونده وی ، به 11 سال زندان از جمله 7 سال تعلیق و 4 سال زندان محکوم کرد.

اتهامات عليه آقاى فرهنگیان

این پرونده پس از اعتراض حسین تاج ، وکیل وی به دادگاه تجدیدنظر گیلان ارجاع شد و سرانجام دادگاه تجدید نظر حکم 7 سال حبس تعلیقی وی را تأیید و به سه سال کاهش داد.

دادگاه آقای فرهنگیان را به تشکیل یک گروه تلگرامی به منظور “برهم زدن امنیت كشور” متهم کرد.