پیام منوچهر بختیاری از داخل زندان
پیام منوچهر بختیاری از داخل زندان

منوچهر بختیاری: “حکومت ایران قصد کشتن من را در داخل زندان دارد. من در وضعیت بیماری هستم و جانم در معرض خطر قرار دارد.”

پیام منوچهر بختیاری از داخل زندان

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، که در اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ به قتل رسید، در یک پیام صوتی از زندان چوبیندر قزوین اعلام کرد: “حکومت ایران قصد کشتن من را در داخل زندان دارد. من در وضعیت بیماری هستم و جانم در معرض خطر قرار دارد.”

وی اظهار داشت: “تا سقوط حکومت ایستاده‌ام و در این راه ایستادگی خواهم کرد.”

منوچهر بختیاری

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری که یکی از قربانیان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در ایران بود، تصمیم به راه‌اندازی یک کمپین بین‌المللی برای دادخواهی جان فرزندش و سایر جان‌های از دست رفته در چهل سال حکومت نظام ایران گرفت. او که در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد و به عنوان یک کارمند بانک فعالیت می‌کرد، در سال ۱۳۷۰ ازدواج کرد و پس از سالیان سخت در ۲۵ آبان ۱۳۹۸، در جریان اعتراضات سراسری در خیابان پاسداران تهران توسط نیروهای امنیتی به قتل رسید.

پس از این حادثه تلخ، منوچهر بختیاری به دنبال دادخواهی برای پویا بختیاری و سایر قربانیان شد. او در پیامی در اینستاگرام، نیاز به دادخواهی در دیوان‌های بین‌المللی، به خصوص دیوان بین‌المللی دادگستری را بیان کرد. پویای بختیاری، فرزند عزیز او، جان خود را در مسیر اعتراضات از دست داده بود.

تداوم پیگیری‌های منوچهر بختیاری و ناهید شیرپیشه، مادر پویا، باعث ایجاد شهرت بزرگی برای پویا بختیاری شد. او با اظهارنظرها و اقدامات خود، موفق به جلب توجه جهانی به جنایات حکومت جمهوری اسلامی ایران در طول اعتراضات آبان ۱۳۹۸ شده و به عنوان یکی از چهره‌های برجسته جنبش دادخواهی در ایران شناخته می‌شود. او با افشای حقایق و حمایت از حقوق بشر، جهان را به آگاهی از اتفاقات ناعادلانه در ایران دعوت کرده‌است.