پیام مشترک مخالفان حکومت ایران برای سال نو چیست؟
پیام مشترک مخالفان حکومت ایران برای سال نو چیست؟

تعدادی از چهره های مخالف حکومت جمهوری اسلامی در خارج از ایران به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۳ متنی مشترک در صفحات خود در فضای مجازی منتشر کردند.

پیام مشترک مخالفان حکومت ایران برای سال نو چیست؟

تعدادی از چهره های شاخص مخالف جمهوری اسلامی با انتشار متنی مشترک در صفحات اینترنتی خود، سال ۲۰۲۳ را «سال تحقق آزادی و عدالت در ایران» نامیدند.

شاهزاده رضا پهلوی، نازنین بنیادی، مسیح علی‌نژاد، حامد اسماعیلیون،‌ علی کریمی، گلشیفته فراهانی برخی از این چهره‌ها هستند.

این چهره های شاخص مخالف جمهوری اسلامی در صفحات خود نوشتند: سال ۲۰۲۲، سال شکوه همبستگی ایرانیان با هرباور و زبان و گرایش بود. سال ۲۰۲۳ با سازماندهی و همبستگی سال پیروزی ملت ایران خواهد بود. سال تحقق آزادی و عدالت در ایران.

جمعی از ایرانیان مقیم لندن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند

پس از انتشار این خبر، جمعی از ایرانیان مقیم لندن در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند و جشن گرفتند، آنها با فرستادن فانوس به آسمان و روشن کردن وسایل نورافشانی، شادمانی خود را از اتحاد اپوزیسیون نشان دادند.

این پیام در حالی منتشر شد که طی هفته های گذشته اخباری مبنی بر تلاش نیروهای مخالف برای تشکیل ائتلاف همه جانبه علیه رژیم ایران منتشر شد.

مسیح علینژاد روز ۲۲ آبان به مواضع سخنگوی وزارت امور خارجه ایران که دیدار ماکرون با وی را شرم آور توصیف کرده بود، پاسخ داد و گفت: دیدار بعدی با مکرون را با هیئتی از ائتلاف اپوزیسیون با جدیت بیشتری پیگیری می کنم. جمهوری اسلامی باید برود.»