پزشک معترضان بازداشت شد
پزشک معترضان بازداشت شد

دکتر یاسر رحمانی‌راد، پزشک معترضان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و آسیب‌دیدگان چشمی، بازداشت شد.

پزشک معترضان بازداشت شد

به گزارش سایت دادبان، مامورین امنیتی ساعت ۶ صبح روز ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ با حمله به خانه پدری این پزشک در خرم‌آباد او را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی تمام وسایل الکترونیکی و تلفن‌های همراه همه اعضای خانواده را با خود برده‌اند. تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی از سازمان بازداشت‌کننده و علت بازداشت در دست نیست.

دکتر یاسر رحمانی‌راد سال گذشته نیز، در جریان اعتراضات سراسری “زن، زندگی، آزادی”، روز ۱۲ آذر ۱۴۰۱، همراه با دو تن دیگر از پزشکان با کلیه تجهیزات دارویی و پزشکی که با خود داشتند، در شهر مهاباد بازداشت شده بود.

او بعد از آزادی به‌ صورت مستمر با قربانیانی که ماموران امنیتی عامدانه به چشم آن‌ها شلیک کرده بودند؛ در ارتباط بود و به آن‌ها خدمات درمانی می‌رساند.

یاسر رحمانی‌راد قبل از این در گفت‌وگو با ایران‌وایر از محرومیت‌های متعددی که از زمان تحصیل تا امروز به واسطه دغدغه‌های حقوق بشری خود با آن مواجه شده، سخن گفته بود.

یاسر رحمانی‌راد، پزشک ۳۴ ساله اهل خرم‌آباد که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ به‌ خاطر کمک پزشکی به مردم مجروح مهاباد همراه با دو پزشک دیگر بازداشت شده بود، با مرور خاطرات نوجوانی خود می‌گوید در دسترس بودن کتاب و روزنامه از دوران کودکی موجب شد که او هرگز نسبت به اخبار در جامعه و سرنوشت شهروندان بی‌تفاوت نباشد.