پدر محمدمهدی کرمی بازداشت شد
پدر محمدمهدی کرمی بازداشت شد

پدر محمدمهدی کرمی، روز سه‌شنبه در پی یورش ماموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت شده است.

پدر محمدمهدی کرمی بازداشت شد

به گزارش‌ به رادیوفردا، پدر محمدمهدی کرمی یکی از معترضان اعدام‌شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، روز سه‌شنبه در پی یورش مأموران امنیتی به خانه‌اش بازداشت شده است.

در ظهر روز سه‌شنبه، مأموران امنیتی به منزل خانواده کرمی حمله کردند. در این حمله، علاوه بر بازداشت اعضای خانواده، کلیه وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه آنها را نیز ضبط و توقیف کردند.

منبع نزدیک به خانواده کرمی افزود که ماموران امنیتی در ابتدا مادر و برادر محمدمهدی کرمی را بازداشت کردند. پس از مدتی، آنها را آزاد کردند، اما پدر این معترض اعدام‌شده هنوز به گفته این منبع در وضعیت بازداشت قرار دارد.

هنوز اطلاعات دقیقی از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگه‌داری محمدمهدی کرمی در دست نیست.

حساب کاربری مرکز مشاوره حقوقی “دادبان” اعلام کرده که علاوه بر آقای محمدمهدی کرمی، امیرحسین کوهکن، وکیل خانواده کرمی نیز بازداشت شده است.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی

در تاریخ ۱۷ دی سال قبل، ایران محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را به اتهام شرکت در اعتراض‌ها و مشارکت در کشته شدن روح‌الله عجمیان، بسیجی حاضر در مراسم چهلم حدیث نجفی در “اتوبان کرج”، اعدام کرد.

هر دو جوان معترض، پیش از اجرای حکم اعدامشان، اتهاماتی که به آنها منسوب شده بود را رد کرده بودند و از شکنجه‌های شدیدی که در طول دوران بازداشت خود تحمل کرده بودند، خبر داده بودند.