پایان واقعه ترسناک: آزادی کودک در فرودگاه هامبورگ
پایان واقعه ترسناک: آزادی کودک در فرودگاه هامبورگ

پلیس هامبورگ اعلام کرد که پس از ۱۸ ساعت تلاش مشترک میان یک روانشناس و نیروهای پلیس، مرد ۳۵ ساله ترکیه‌ای که مسلح به خودرو با دختر ۴ ساله‌اش به فرودگاه هامبورگ وارد شده بود، نهایتاً تسلیم شد.

پایان واقعه ترسناک: آزادی کودک در فرودگاه هامبورگ

در شامگاه شنبه ۱۳ آبان در فرودگاه شهر هامبورگ در شمال آلمان، پس از عبور خودرو مسلح از حصار امنیتی و ورود به محوطه باندهای فرودگاه، اعلام شد که فرودگاه به مسافران بسته می‌شود و پروازهای ورودی و خروجی لغو شدند.

این اتفاق بعد از اینکه مرد ۳۵ ساله ترکیه‌ای مسلح با خودرو به فرودگاه وارد شده بود و دو بار شلیک هوایی انجام داده بود. همسر این مرد از ربودن احتمالی فرزندش به پلیس اطلاع داده بود.

پلیس هامبورگ به تازگی اعلام کرده که احتمالاً این مرد، فرزند خود را در جریان یک جدال حضانت با همسرش به زور گروگان گرفته است.

وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی یکی از هواپیماها شد

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، او خودرو خود را زیر هواپیمای شرکت ترکیش ایرلاینز پارک کرده بود. همچنین، پلیس هامبورگ اعلام کرده که این مرد مسلح بعد از عبور از باند فرودگاه دو کوکتل مولوتف نیز پرتاب کرده است که منجر به وقوع آتش‌سوزی در نزدیکی یکی از هواپیماها شده، اما به خوشبختی، آسیبی به فرودگاه و هواپیما وارد نشده است.

مقامات محلی به نظر می‌رسد که این وضعیت به دلیل “اختلاف حضانت” کودک رخ داده است. سخنگوی پلیس هامبورگ همچنین روز یکشنبه اعلام کرده که این مرد با تصمیماتی که مقامات محلی در رابطه با حضانت کودکش اتخاذ کرده بودند، موافق نبود و می‌خواست با فرزندش به ترکیه سفر کند.