وکیل توماج صالحی: بازداشت موکلم خلاف قانون بود
وکیل توماج صالحی: بازداشت موکلم خلاف قانون بود

پس از گزارش دستگیری همراه با خشونت توماج صالحی، خواننده معترض که به تازگی آزاد شده بود، وکیل او اعلام کرد که دستگیری موکلش بر اساس ادعای نشر اکاذیب اتفاق افتاده است و این ادعا خلاف قوانین است.

وکیل توماج صالحی: بازداشت موکلم خلاف قانون بود

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، در روز پنج‌شنبه ۹ آذر به بازداشت مجدد این خواننده اعتراض کرد و اظهار کرد که در ویدئوی اخیر منتشر شده توسط موکلش، هیچ گونه کذبی ارائه نشده است.

حساب‌های کاربری توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی که به تازگی با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، از بازداشت خشونت‌آمیز او توسط یک گروه از ماموران لباس‌شخصی مسلح در شهر بابل خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، توماج به اتهام “اظهارنظر‌های کذب و بدون سند که در فضای مجازی منتشر کرد” بازداشت شده است و این اتهام به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مرتبط است.

شکنجه‌ها در زمان بازداشت

در بخشی از ویدئوی توماج صالحی، که شرح شکنجه‌ها در زمان بازداشت را می‌دهد، او اعلام کرده است که شکایتی علیه اداره کل اطلاعات اصفهان دارد.

خبرگزاری میزان اظهار کرده است که بررسی پرونده قضایی اخیر توماج صالحی و استعلام از مراجع قضایی نشان می‌دهد هیچ شکایتی از او یا وکیلش در مورد ضابطان یا قضات پرونده ثبت نشده است.

وکیل او، آقای رئیسیان، در پیامی منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای خبرگزاری میزان را رد کرده و اظهار کرده است که شکایت از اداره کل اطلاعات استان اصفهان به‌عنوان ضابط پرونده ثبت شده و در شعبه ١۴ بازپرسی دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است.