وقوع حریق گسترده در یکی از مراکز وزارت دفاع در تهران
وقوع حریق گسترده در یکی از مراکز وزارت دفاع در تهران

با توجه به گزارش‌های بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در ساعات اولیه صبح جمعه، آتش‌سوزی گسترده‌ای در منطقه نوبنیاد در شمال شرقی تهران اتفاق افتاده است. وزارت دفاع ایران نیز در یک اطلاعیه تایید کرده و مکان وقوع این آتش‌سوزی را به عنوان “انبارهای مربوط به یک مرکز تولید باتری که به سازمان توسعه منابع انرژی وابسته است” اعلام نموده است.

وقوع حریق گسترده در یکی از مراکز وزارت دفاع در تهران

همچنین، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، همزمان با وقوع این حادثه در صبح جمعه، تایید کرد که آتش‌سوزی رخ داده است. او از اعلام جزئیات دقیق محل وقوع آتش‌سوزی خودداری کرد و آن را به عنوان “آتش‌سوزی یک انبار کالا در محدوده اتوبان صدر” توصیف کرد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران، آقای ملکی، اظهار کرد که در حدود ساعت یک بامداد جمعه، در تاریخ ۳۱ شهریور، یک حادثه حریق در محدوده بزرگراه صدر پس از میدان نوبنیاد گزارش شده است. به عنوان پاسخ به این گزارش، آتش‌نشانان از پنج ایستگاه به محل وقوع این آتش‌سوزی اعزام شدند.

آقای ملکی افزود که محل آتش‌سوزی یک انبار با مساحت حدود ۲ هزار متر مربع است و بخش‌هایی از آن دچار حریق شده است. شعله‌های آتش نیز در حال سرایت به بخش‌های دیگر این انبار بوده‌اند.

عملیات آتش‌نشانان

این مقام از آتش‌نشانی پایتخت با تأکید بر ادامه عملیات آتش‌نشانان برای خاموش کردن حریق در این انبار، اظهار کرد که تا کنون هیچ گزارشی از مصدومیت یا فوتی در اثر این آتش‌سوزی دریافت نشده است. او افزود که عملیات آتش‌نشان در این محل همچنان ادامه دارد و جزئیات بیشتر در مورد وقوع و مدیریت این حادثه در آینده اعلام خواهد شد.