وضعیت وخیم: سوءاستفاده و ضرب‌وشتم به جان صالح نیکبخت
وضعیت وخیم: سوءاستفاده و ضرب‌وشتم به جان صالح نیکبخت

وضعیت وخیم: سوءاستفاده و ضرب‌وشتم به جان صالح نیکبخت؛ بنا به گزارش‌های ایران‌وایر، آمده است که صالح نیکبخت، وکیل خانواده “مهسا (ژینا) امینی” که در زندان به سر می‌برد، به شدت مورد سوءاستفاده و ضرب‌وشتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

وضعیت وخیم: سوءاستفاده و ضرب‌وشتم به جان صالح نیکبخت

بنا به گزارش‌های ایران‌وایر، آمده است که صالح نیکبخت، وکیل خانواده “مهسا (ژینا) امینی” که در زندان به سر می‌برد، به شدت مورد سوءاستفاده و ضرب‌وشتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

این وکیل در روز پنجشنبه دوازدهم بهمن ماه، از ناحیه صورت به طور جدی آسیب دیده و مجبور به جراحی ترمیم فک بالا شده است. پزشکان نیز برای ترمیم این آسیب، به پیوند استخوان لگن به فک او پرداخته‌اند.

نهادهای اطلاعاتی، با سناریوسازی و بدون توجه به اصل عدم تفکیک زندانیان با جرایم خطرناک، صالح نیکبخت را به بند زندانیان جرائم خطرناک در زندان اوین منتقل کرده‌اند، که منجر به سوءاستفاده و خطرناک شدن وضعیت جسمانی این وکیل شده است.

اتهامات علیه صالح نیکبخت

صالح نیکبخت، حقوقدان و وکیل خانواده امینی، پس از شرکت در مراسم اهدای جایزه ساخاروف به مهسا امینی، تحت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، به یک سال حبس تعزیری و “منع فعالیت در فضای مجازی به عنوان مجازات تکمیلی به مدت دو سال” محکوم شده بود. اما انتقال او به بخش زندانیان جرائم خطرناک در اوین، باعث سوءاستفاده و خسارات جسمانی جدی شده است.