واکسن

وزیر بهداشت اعلام کرد که ۹۰ درصد از بستری‌شدگان واکسن نزده‌اند، این در حالی است که مسئولان سازمان نظام پزشکی آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار منتشر شده اعلام کردند.

مسئولان سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کردند که با افزایش موارد آمیکرون در ایران و بازگشت تعداد مبتلایان و مجروحان، وزیر بهداشت تایید کرد که ۹۰ درصد از بستری‌شدگان واکسن نزده‌اند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، از شهروندان خواست برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا به مراکز درمانی مراجعه و پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای استان البرز، نیز گفت: «بیش از ۷۰ درصد کسانی که در بیمارستان بستری شده‌اند افراد مسن یا کودکانی بوده‌اند که یا واکسن نزده‌اند یا هر سه دوز را به طور کامل دریافت نکرده‌اند».

وزارت بهداشت اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ هزار و ۷۵۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تایید شده و ۱۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

شایان ذکر است که در ایران ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی وجود دارند.

به نوبه خود، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در واکنش به اظهارات و بیانات وزارت بهداشت بر لزوم استفاده از ماسک و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا تاکید کرد.