کرونا
وزیر بهداشت: آماده کمک به هند برای مهار کرونا هستیم!

وزیر بهداشت: آماده کمک به هند برای مهار کرونا هستیم، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه که مدیریت بیماری همه گیر کوويد 19 تنها با همدردی و همکاری همه کشورها امکان پذیر است و آمادگی ایران را برای ارائه کمک های فنی کارشناسی و تجهیزاتی به هند برای مهار کرونا اعلام کرد.

وزیر بهداشت: آماده کمک به هند برای مهار کرونا هستیم!

سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه که مدیریت بیماری همه گیر کوويد 19 تنها با همدردی و همکاری همه کشورها امکان پذیر است و آمادگی ایران را برای ارائه کمک های فنی کارشناسی و تجهیزاتی به هند برای مهار کرونا اعلام کرد.

در همین حال ، تاکنون کمتر از یک میلیون نفر در کشور واکسینه شده اند. حمید عمادی ، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان ، امروز گفت: “ظرفیت بیمارستان کامل است و بیماران به دلیل تراکم جمعیت فوت می‌کنند.

بدتر شدن وضعیت بیمارستان‌ها ايران

در حالی که مقامات بیمارستان در برخی از شهرها از بدتر شدن وضعیت رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا گزارش کرده اند، همزمان ، با افزایش نگرانی در مورد ورود گونه های جهش یافته به هند به ایران ، چندین مقام در جمهوری اسلامی گفته اند که ورود این گونه های جهش یافته به کشور قطعی خواهد بود.

کیانوش جهانپور گفت: “هنوز هیچ موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده است ، اما باید منتظر ورود ویروس به کشور باشیم.”

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: این نکته را که فکر کنیم ویروس هندی وارد کشور نمی‌شود باید از ذهنمان بیرون کنیم

وی با اشاره به موج کنونی شیوع کرونا در ایران پیش بینی کرد: “اگر هاله هند به این اوج برسد ، سرانجام ما مانند هند خواهیم بود.”