وزارت ارشاد بر ممنوعیت کار کردن بازیگران زن مخالف حجاب اجباری تاکید کرد
وزارت ارشاد بر ممنوعیت کار کردن بازیگران زن مخالف حجاب اجباری تاکید کرد

سازمان سینمایی، وابسته به وزارت ارشاد ج.ا اعلام کرد بازیگرانی که در مخالفت با حجاب اجباری، بدون حجاب در اماکن عمومی ظاهر شده‌اند، حق بازی در فیلم‌های سینمایی را ندارند.

وزارت ارشاد بر ممنوعیت کار کردن بازیگران زن مخالف حجاب اجباری تاکید کرد

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا، گفت بازیگرانی که کشف حجاب کردند به دلیل محدودیتی که برایشان وجود دارد نمی‌توانند در فیلم‌های سینمایی دوباره بازی کنند.

حبیب ایل‌بیگی به ایرنا گفته: آثار قبلی‌شان به تدریج منتشر می‌شود که مالکان فیلم‌ها متضرر نشوند. چون سرمایه زیادی خرج شده است. ولی از این به بعد نمی‌توانند در فیلم‌هاى جدیدی بازی کنند و نقش داشته باشند.

خردادماه امسال هم معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در نامه‌ای تهیه‌کنندگان سینما را تهدید کرده بود که در صورت همکاری با بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند، برای گرفتن پروانه‌ نمایش دچار مشکل خواهند شد.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در این نامه که خطاب به رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما نوشته شده بود، تهیه‌کنندگان سینما را تهدید کرد: در صورت هر گونه همکاری [با این بازیگران] چنانچه هنگام اخذ پروانه نمایش با مشکل مواجه شوند، شخصا مسئول بود و باید پاسخگوی عملکرد خود و تبعات آن باشند.

ایل بیگی همچنین در گفت‌وگو با ایرنا تأیید کرد که بعضى از بازیگران و فیلمسازان در جریان اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”، صرفا به دلیل اظهار نظر سیاسی دچار ممنوعیت از کار شدند.

ایل بیگی به تعداد بازیگران و سینماگران ممنوع‌الکار اشاره نکرده ولی گفته که وزارت ارشاد تلاش می‌کند که مشکل‌شان برطرف شود و بتوانند کار کنند.