واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بانک‌های خصوصی!
واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بانک‌های خصوصی!

واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بانک‌های خصوصی؛ واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بانک‌های خصوصی؛ سخنگوی دولت، ابراهیم رئیسی، اعلام کرد که دو باشگاه معتبر ورزشی، استقلال و پرسپولیس، قرار است به دو بانک غیردولتی واگذار شوند.

واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بانک‌های خصوصی!

علی بهادری جهرمی، در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه، با تأکید بر عدم واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی، اعلام کرد که این دو باشگاه ورزشی به دو بانک غیردولتی واگذار خواهند شد.

جهرمی با اشاره به درخواست دو بانک غیردولتی برای خرید این دو باشگاه، اعلام کرد که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی قصد دارند مذاکراتی با اعضای هیات مدیره این بانک‌ها را در راستای این واگذاری آغاز کنند، و تا چند روز آینده این مراحل به اتمام خواهد رسید.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به ناتوانی دولت در ارائه حمایت مالی به این دو باشگاه، اظهار کرد: “باشگاه‌داری جزو وظایف دولت نیست.”

هاشمی در این حالت، اعلام کرد که دولت در روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، مجوزی را صادر کرده است تا “هیأت واگذاری” زمینه‌های واگذاری این دو باشگاه به بانک‌های غیردولتی را فراهم کند.

دو بانک خصوصی

اما وزیر ورزش به نام این دو بانک خصوصی و نحوه واگذاری اشاره‌ای نکرده است.

پیشتر، دولت اعلام کرده بود که تصمیم دارد باشگاه پرسپولیس را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند. به گفته جمشید محرابی، مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی، این پیشنهاد از سوی دولت برای پرداخت بخشی از بدهی‌های باشگاه به این سازمان ارائه شده بود.