واکنش قالیباف به کشته شدن پنج عضو سپاه پاسداران در سوریه
واکنش قالیباف به کشته شدن پنج عضو سپاه پاسداران در سوریه

واکنش قالیباف به کشته شدن پنج عضو سپاه پاسداران در سوریه؛ در یک جلسه علنی روز یکشنبه اول بهمن، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای، حمله‌ای که منجر به کشته شدن پنج عضو ارشد سپاه پاسداران در دمشق شد را، به عنوان نشانه‌ای از “شکست‌های” اسرائیل توصیف کرد.

واکنش قالیباف به کشته شدن پنج عضو سپاه پاسداران در سوریه

او اظهار کرد که این حمله در پی “شکست‌های پی‌درپی میدانی” و “عقب‌نشینی آنها از ادعاهای پوچ در مورد عملیات نظامی در غزه” اتفاق افتاده است. قالیباف ادعا کرد که این حمله باعث پشیمانی اسرائیل و گروه‌های “مقاومت” خواهد شد.

همچنین، او تهدید کرد که ایران و “تمام دلباختگان مقاومت” حق پاسخ متقابل را به رسمیت می‌شناسند و با “انگیزه‌ای مضاعف” اسرائیل را “پشیمان خواهند کرد”.

ابراهیم رئیسی نیز این حمله را به عنوان “استیصال” اسرائیل توصیف کرد

مقامات ایران از گروه‌های نماینده ایران در منطقه را به عنوان “جبهه مقاومت” شناخته می‌شوند. یک روز پیشتر، ابراهیم رئیسی نیز این حمله را به عنوان “استیصال” اسرائیل توصیف کرده بود و اظهار کرده بود که این اقدام “از سوی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند”.

حمله اسرائیل به ساختمان در دمشق: پنج عضو سپاه کشته شدند

حمله اسرائیل به ساختمان در دمشق؛ پس از اعلام خبر حمله اسرائیل به دمشق، پایتخت سوریه، خبرگزاری مهر در گزارشی روز شنبه اعلام کرد که دو “مقام بلندپایه سپاه” در این حمله جان خود را از دست داده‌اند.

چند ساعت پس از این اطلاعات، سپاه پاسداران اسلامی در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که چهار نیروی ایرانی در این حمله جان باخته‌اند و آنان را به عنوان “مستشار نظامی حکومت” معرفی نمود. جمهوری اسلامی همواره به نیروهای نظامی ایران در سوریه به عنوان “مستشار” اشاره کرده است.

به گفته بیانیه رسمی سپاه، افرادی به نام‌های حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی از اعضای سپاه در این حمله کشته شده‌اند.