واکنش تند کنعانی به هشدار باکو درباره سفر به ایران
واکنش تند کنعانی به هشدار باکو درباره سفر به ایران

واکنش تند کنعانی به هشدار باکو درباره سفر به ایران؛ دو روز پس از اعلام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از شهروندان خود درخواست کرد که از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند، وزارت خارجه ایران با ابراز نارضایتی قوی به این تصمیم واکنش نشان داد.

واکنش تند کنعانی به هشدار باکو درباره سفر به ایران

در پیامی توئیتری، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به سیاست جمهوری آذربایجان در قبال ايران اشاره کرده و آن را “همان سیاست” اسحاق هرتسوگ، رئیس‌ اسرائیل، توصیف کرده است.

 

او به سرکوب مردم آذربایجان توسط اسرائیل اشاره کرده و بیان کرده است که به باور او، نه ایران، بلکه اسرائیل است که باید مردم آذربایجان را از آن ترساند. این اظهارات ناصر کنعانی حاوی حمله لفظی تندی به اسرائیل بوده است.

مقام‌های جمهوری آذربایجان همواره درباره تحرکات ایران، که ممکن است منجر به ناتوان‌کنندگی و ناپایداری در کشور آذربایجان شود، صحبت کرده‌اند. اما تا کنون خبری که ترس باکو از اسرائیل را نشان دهد، منتشر نشده است.

سفر شهروندان باکو به ایران

در روز شنبه ۱۳ خرداد، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند. همچنین، به اتباع خود که در حال حاضر در ایران به سر می‌برند، توصیه شد تا اصول امنیتی و “نهایت احتیاط” را رعایت کنند.