واکنش ایران به بیانیه تند سه کشور اروپایی چیست؟
واکنش ایران به بیانیه تند سه کشور اروپایی چیست؟

واکنش ایران به بیانیه تند سه کشور اروپایی چیست؟؛ چند ساعت پس از اعلام ضرورت همکاری فوری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی سه کشور اروپایی، وزارت امور خارجه ایران درباره پیامدهای این بیانیه هشدار داد.

واکنش ایران به بیانیه تند سه کشور اروپایی چیست؟

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، صدور بیانیه مشترک بریتانیا، فرانسه و آلمان در شامگاه شنبه ۱۹ شهریورماه را اقدامی انحرافی و «نسنجیده» توصیف کرد. و به این سه کشور درباره «ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک» هشدار داد.

آقای کنعانی بیانیه این کشورها را در معرض نفوذ دولت اسرائیل با هدف “شکست مذاکرات” دانست و گفت: در صورت ادامه این رویکرد، باید مسئولیت نتایج آن را بر عهده بگیرند.

بسته شدن پرونده افشای ذرات اورانیوم

پس از اصرار ایران بر بستن پرونده کشف ذرات اورانیوم در سایت های اعلام نشده خود، سه عضو اروپایی برجام روز شنبه خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون تاخیر و با حسن نیت شدند.

در این بیانیه با اشاره به عدم دستیابی ایران به توافق برای احیای برجام، انگلیس، فرانسه و آلمان هشدار دادند که با شرکای بین المللی خود برای بهترین شیوه مقابله با ادامه توسعه برنامه هسته ای ایران و عدم همکاری جمهوری اسلامی با آژانس و توافقات پادمانی، مشورت خواهند کرد.