واكنش پدر مهسا امینی به آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی چیست؟
واكنش پدر مهسا امینی به آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی چیست؟

واكنش پدر مهسا امینی به آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی: خبر آزادی شما بزرگواران بعد از چهارصد روز تحمل زندان همه ما را خوشحال کرد و کاممان را شیرین گردانید. این آزادی ارزشمند را به شما و خانواده‌تان صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

واكنش پدر مهسا امینی به آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی چیست؟

مهسا ژینا امینی، پدر نیلوفر حامدی و الهه محمدی، در یک پیام آزادی، با خوشحالی اظهار کرد: “پس از چهارصد روز دشوار در زندان، خبر آزادی شما برای ما همگان یک شادی بزرگ بود و جوانب کمال زندگی ما را شیرین نمود. با صمیمیت و مسرت، آزادی ارزشمند شما و خانواده محترمتان را تبریک می‌گویم.”

آزادی موقت الهه محمدی و نیلوفر حامدی

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و شرق، پس از ۱۷ ماه، در روز یک‌شنبه، ۲۴ دی به‌طور موقت از زندان آزاد شدند. این حادثه باعث ایجاد واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی و در میان فعالان رسانه‌ای، مدنی، و سیاسی شد.

دو خبرنگار این دو روزنامه در سال گذشته به دلیل پوشش خبری جان‌باختن و خاک‌سپاری مهسا امینی بازداشت شدند. پس از بیش از یک سال بازداشت موقت و صدور حکم حبس طولانی‌مدت توسط دادگاه به ریاست قاضی صلواتی، دادگاه تجدید نظر استان تهران در روز یک‌شنبه قرار آنها را به مبلغ هر کدام ۱۰ میلیارد تومان تبدیل کرد و آنها را آزاد کرد. این تصمیم با تایید گزارش خبرگزاری ایسنا اعلام شد.