بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

گروهی از هکرهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی حملات سایبری را علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی راه اندازی کردند، اما این حملات خنثی شد.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که مرکز امنیت سایبری چندین حمله سایبری به سیستم الکترونیکی تعدادی از مراکز درمانی و بیمارستان ها را خنثی کرده است.

گزارش ها نشان می دهد که همان گروه هکرهایی جمهوری اسلامی که قبلاً مسئول حمله مشابه به بیمارستانی در ایالات متحده بودند، ده میلیون دلار باج خواستند.

  • هرج و مرج و آشوب در کشورها

شرکت امنیت سایبری بين المللی در فروردین‌ امسال اعلام کرد که گروه های هکری ایرانی به نام “فسفر” یا “بچه گربه جذاب” حمله های سایبری را علیه ۲۵ متخصص پزشکی در زمینه های ژنتیک، علوم اعصاب و انکولوژی در ایالات متحده و چند کشور دیگر انجام داده اند.

شایان ذکر است که حمله سایبری علیه محققان پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخشی از تلاش هکرهای دولتی جمهوری اسلامی برای ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشورهای دشمن است.

کارشناسان و تحلیلگران اعلام کرده اند که این هکرها همچنین حملات علیه مخالفان رژیم انجام داده اند و دانشگاهیان، دیپلمات ها، روزنامه نگاران و مخالفان دولت جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند.

تاکنون مقامات جمهوری اسلامی در مورد این اتهامات واكنش ندادند و هیچ اظهارنظری در مورد آنها نکرده اند.