هاشمی
هاشمی:عدم احراز صلاحیت من یک حرکت باندی بود

هاشمی:عدم احراز صلاحیت من یک حرکت باندی بود، پس از اظهارات حیدر مصلحی ، وزیر سابق اطلاعات ایران ، در مورد محرومیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 92 ، انتشار یک ویدیو جدید از هاشمی نشان می دهد که او این اقدام را «یک حرکت باندی و برنامه‌ریزی‌شده» از «سوی نیروهای امنیتی و نظامی» می‌دانست.

هاشمی:عدم احراز صلاحیت من یک حرکت باندی بود

یک ویدیو جدید از هاشمی نشان می دهد که او این اقدام را «یک حرکت باندی و برنامه‌ریزی‌شده» از «سوی نیروهای امنیتی و نظامی» می‌دانست.

حیدر مصلحی ، وزیر اطلاعات سابق ایران ، در روز ۲۳ خرداد در یک مصاحبه ویدئویی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت که وی خود دلیل برکناری اکبر هاشمی رفسنجانی بود زیرا وزارت اطلاعات پیروزی وی را تخمین زد.

در این مصاحبه ، حیدر مصلحی گفت که وی به شورای نگهبان گفته است که ارزیابی وزارت اطلاعات از “کف خیابان” و محاسبه “هزینه-منفعت برای سیستم” نشان می دهد که آقای هاشمی رفسنجانی رأی می دهد. وی دلیل این امر را جلوگیری از حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات عنوان کرد.

بیش از ۷۰ درصد مردم در دور اول انتخابات به من رای می‌دهند

در آخرین واکنش به این موضوع ، یک کلیپ ویدیویی منتشر نشده از اکبر هاشمی رفسنجانی در سایت های خبری منتشر و در شبکه های اجتماعی همرسان شده ​​که در آن وی صریحاً اعلام می کند که محرومیت از وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 “جنبش باند” و و «برنامه‌ریزی‌شده سیاسی و امنیتی» بوده است.

وی در این ویدئو ، که اندکی پس از برکناری هاشمی رفسنجانی گرفته شده ، گفت که این اقدام از سوی شورای نگهبان «رد صلاحیت نبود بلکه عدم احراز صلاحیت بود» که به گفته او تحت «فشار نیروهای امنیتی و نظامی» صورت گرفت.

هاشمی همچنین در مورد دلیل این اتفاق گفت: “این” تصمیم “زمانی گرفته شد که وزارت اطلاعات گزارش داد بیش از 70٪ مردم در دور اول انتخابات به من رای می دهند.