نیروی سپاه

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، تایید کرد که ۹ نیروی سپاه در درگیری مستقیم با آمریکایی ها کشته شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ظهر امروز، یکشنبه ۳۰ آبان، بدون اشاره به جزئیات و زمان مشخصی از شهادت ۹ نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگیری با نیروهای آمریکایی خبر داد.

وی اضافه کرد: «نیروهای ایرانی ۹ سیلی به یاد ماندنی به آمریکا زده‌اند اما برخی در درگیری‌ها بنا بر ملاحظاتی، تاکنون رسانه‌ای نشده است».

نیروهای ایرانی در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ مستقیماً با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس بیش از ۱۰ بار درگیر شدند و تعداد زیادی از سربازان ایرانی کشته شدند.

و در سال ۱۳۹۴ سپاه پاسداران در سال ۱۰ ملوان آمریکایی را چند روز قبل از اجرایی شدن توافق هسته ای برجام دستگیر کرد، اما روز بعد آنها را آزاد کرد.

شایان ذکر است که در سال های اخیر قایق های دریایی سپاه پاسداران بارها به ناوهای آمریکایی نزدیک شده و آنها را تحریک کرده اند.

و هر بار که این اتفاق می افتد، ایالات متحده مقامات جمهوری اسلامی را به تلاش برای تحریک این کشور برای انجام فعالیت های خطرناک متهم می کند و به آن هشدار می دهد که این موضوع را تکرار نکند.

از سوی دیگر، چندین کشور طی دو سال گذشته بارها جمهوری اسلامی را به حمله به کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی منطقه متهم کرده‌اند.