جراحی قلب
عکس بایگانی

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر فاش کرد که به‌رغم عمل جراحی قلب، روز سه شنبه ۲۳ فروردین به زندان قرچک ورامین بازخواهد گشت.

خانم نرگس، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران در ایران، این اظهارات را در گفتگو با رادیو فردا بیان کرد و گفت احکام صادر شده علیه او وجاهت قانونی ندارد و به آن‌ها تمکین نمی‌کند و نافرمانی مدنی خواهد کرد.

این فعال حقوق بشر اظهار داشت: «من از چنین رایی که برای سرکوب جامعه مدنی و آزادی‌های اساسی مردم است تبعیت نکردم و اعلام کردم که نافرمانی مدنی می‌کنم و به زندان برنمی‌گردم. اما نامه‌ای را برای وثیقه‌گذار من که ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه سپرده است، فرستاده‌اند و دو روز دیگر می‌خواهند خانه او را مصادره کنند، حال آن‌که ارزش خانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است».

◊   وجاهت قانونی، اخلاقی و شرعی ندارد..

وی ادامه داد: ««دوستان بسیاری اعلام کرده‌اند که حاضر هستند ۵۰۰ میلیون تومان را بدهند. حتی دوستانی درصدد بودند که به صورت علنی اعلام کنند تا وثیقه‌گذار متضرر نشود ولی من اعتقادی به این نداشتم. وجاهت قانونی، اخلاقی و شرعی ندارد و این احکام را به رسمیت نمی‌شناسم».

شایان ذکر است که نیروهای ایرانی، نرگس محمدی را در ۲۵ آبان ماه در جریان حمله نیروهای امنیتی به مراسم سوگواری در آرامگاه ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، دستگیر کردند. وی در سلول‌های انفرادی بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین قرار گرفت. 

پس از آن در اواخر دی ماه به زندان قرچک ورامین منتقل شد و از ۳ اسفندماه برای انجام عمل جراحی قلب به مرخصی استعلاجی به سر می برد.

اما علیرغم بیماری خود، مقامات جمهوری اسلامی در زندان قرچک ورامین با ارسال نامه ای او را برای بازگشت به زندان احضار کردند.