نخستین جلسه دادگاه متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش
نخستین جلسه دادگاه متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش

نخستین جلسه دادگاه متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش؛ رسانه‌های ایران از آغاز اولین جلسه دادگاه متهمان به قتل داریوش مهرجویی، سینماگر معروف، و همسرش وحیده محمدی‌فر خبر داده‌اند.

نخستین جلسه دادگاه متهمان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش

این دادگاه صبح چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز آغاز شد و به گزارش شرق، با اینکه اعلام شده دادگاه علنی است، از حضور خبرنگاران جلوگیری شد.

همچنین، به گزارش رکنا، «اولیای دم مقتولان» در این جلسه حاضر نشدند و وکیل آنها در دادگاه حضور داشت.

در شب شامگاه ۲۲ مهر، داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلا خود در کرج به قتل رسیدند.

در اواخر آذرماه، رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد که کیفرخواستی برای چهار متهم پرونده صادر شده است. این متهمان با انگیزه‌هایی چون “انتقام به دلیل خصومت و اختلافات شخصی” و “سرقت”، به منزل داریوش مهرجویی نفوذ کرده بودند.

براساس گزارش وبسایت رکنا، چهار متهم در این پرونده شامل یک نفر به عنوان قاتل اصلی و سه نفر دیگر به عنوان همدست معرفی شده‌اند و از آنها اعلام شده است که “کم سن و سال هستند”.

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی واقعاً یکی از مهمترین کارگردان‌های موج نوی سینمای ایران بود. او در سال 1318 هجری شمسی متولد شد و دارای یک مجموعه فیلمی گران‌قدر و تأثیرگذار در تاریخ سینمای ایران می‌باشد. از جمله فیلم‌های برجسته او می‌توان به “هامون”، “دایره مینا”، “گاو”، “اجاره‌نشین‌ها”، “سارا”، “پری”، “لیلا”، “مهمان مامان” و “سنتوری” اشاره کرد. آخرین اثر سینمایی او به نام “لامینور” در سال 1398 هجری شمسی منتشر شد.