ناپدید شدن زیردریایی حامل توریستان در ماموریت بازدید از بقایای تایتانیک
ناپدید شدن زیردریایی حامل توریستان در ماموریت بازدید از بقایای تایتانیک

ناپدید شدن زیردریایی حامل توریستان در ماموریت بازدید از بقایای تایتانیک؛ در روز دوشنبه، کشتی‌ها و هواپیماهای امداد ایالات متحده و کانادا برای جست‌وجوی یک زیردریایی گم‌شده فوراً به عمل آمدند. روز قبل، گروهی از توریست‌ها برای بازدید از بقایای کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس سفر کرده بودند.

ناپدید شدن زیردریایی حامل توریستان در ماموریت بازدید از بقایای تایتانیک

طبق گزارش گارد ساحلی ایالات متحده، زیردریایی مفقود شده با یک کاپیتان و چهار مسافر از سواحل جنوب شرق کانادا به سمت ماموریت گردشگری حرکت کرده بود. در حال حاضر، نمی‌توان قطعیت داشت که آیا زیردریایی هنوز در زیر آب است یا توانسته به سطح آب برگردد و تنها ارتباط آن قطع شده است.

دریاسالار جان ماگر، یکی از فرماندهان گارد ساحلی ایالات متحده، در برابر خبرنگاران اعلام کرد که کشتی‌ها و هواپیماهای آمریکایی و کانادایی، منطقه‌ای به فاصله حدود ۹۰۰ مایل (حدود ۱۴۵۰ کیلومتر) شرق “دماغه کاد” را تحت نظر قرار داده‌اند. در ضمن، شناورهایی نیز در این منطقه مستقر شده‌اند که قادر به رصد عمق تا حدود ۴ هزار متر هستند.

وی توضیح داد: “منطقه‌ای که ما در حال جست‌وجو هستیم، یک منطقه دورافتاده است و انجام عملیات جست‌وجو در آن چالش‌برانگیز است.”

ما تمام ظرفیت‌های خود را بکار می‌گیریم

دریاسالار ماگر افزود: “ما تمام ظرفیت‌های خود را بکار می‌گیریم تا مطمئن شویم که می‌توانیم این زیردریایی را پیدا کنیم و مسافران آن را نجات دهیم. حتی در طول شب، هواپیماهای ما به عملیات ادامه خواهند داد و به تعداد کشتی‌های نجات نیز اضافه خواهند شد.”

در اطلاعیه‌ای که توسط شرکت مالک زیردریایی با نام “اوشن گیت اکسپدیشنز” صادر شد، آمده است که آنها تمام امکانات خود را برای نجات افرادی که در زیردریایی حضور دارند به کار خواهند برد. همچنین، بستگان همیش هادرینگ، یک میلیاردر بریتانیایی، از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که او نیز یکی از مسافران این زیردریایی بوده است.