ناصر کنعانی: بیانیه گروه هفت، محرک اغتشاش داخل کشور است
ناصر کنعانی: بیانیه گروه هفت، محرک اغتشاش داخل کشور است

وزارت امور خارجه ایران بیانیه اخیر «گروه هفت» در محکومیت واکنش خشونت آمیز به اعتراضات سراسری در ایران را «محرک اغتشاش و حملات تروریستی در داخل ایران» توصیف کرد.

ناصر کنعانی: بیانیه گروه هفت، محرک اغتشاش داخل کشور است

ناصر کنعانی شامگاه چهارشنبه ۱۸ آبان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی ایرنا خواستار پاسخگویی صادرکنندگان این بیانیه نسبت به مواضع خود در قبال حوادث اخیر ایران شد.

روز جمعه ۱۳ آبان، در پایان هفتمین هفته اعتراضات سراسری در ایران، وزرای امور خارجه گروه هفت، قتل «ظالمانه» مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد و سرکوب «خشونت‌بار» معترضان از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری در ایران

آنها همچنین به شدت به بازداشت “ناعادلانه” شهروندان خارجی و دوتابعیتی به‌شدت اعتراض کردند و از جمهوری اسلامی خواستند تا به این اقدامات “شنیع” به امید کسب منفعت سیاسی پایان دهد.

وزرای امور خارجه گروه هفت از مقامات جمهوری اسلامی خواستند تا بازداشت شدگان به ناحق را آزاد کنند و تاکید کردند: ما به استفاده از تمام اقدامات دیپلماتیک موجود برای پاسخگو کردن مقام‌های ایرانی ادامه خواهیم داد.

سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات سراسری در ایران و موج دستگیری‌های گسترده در هفته‌های اخیر با واکنش بسیاری از چهره‌های سرشناس جهان، دولت‌ها، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همراه بود که بسیاری از آنها تحریم‌های جدیدی را علیه حکومت ایران وضع کردند.

.