مولوی عبدالحمید: ملت ایران انتخابات آزاد می‌خواهد
مولوی عبدالحمید: ملت ایران انتخابات آزاد می‌خواهد

مولوی عبدالحمید، رهبر برجسته سنی‌های ایران، شیوه برگزاری رای‌گیری‌های مختلف در ايران را تحت سؤال برده و بیان کرده است که این روند “صحیح و درست نیست”.

مولوی عبدالحمید: ملت ایران انتخابات آزاد می‌خواهد

در حالی که برخی رسانه‌های دولتی در تلاش برای ایجاد تنش و بحث درباره انتخابات آتی مجلس شورای هستند، مولوی عبدالحمید، رهبر برجسته سنی‌های ایران، شیوه برگزاری رای‌گیری‌های مختلف در ايران را تحت سؤال برده و بیان کرده است که این روند “صحیح و درست نیست”.

در سخنرانی هفتگی خود در مراسم نماز جمعه، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت بیان کرد: “ملت ایران به این نتیجه رسیده است که روند انتخابات، بخشی از آن در انتخابات مجلس، بخشی در انتخابات ریاست جمهوری و بخشی نیز در انتخابات خبرگان رهبری، کشور را به ضعف کشیده و مدیران ضعیف را انتخاب کرده است.”

او با اشاره به تبلیغات برخی رسانه‌های حکومتی درباره انتخابات آینده مجلس در ایران، تأکید کرد که این نحوه برگزاری انتخابات تمایل ملت نیست و “ملت انتخابات آزاد می‌خواهد”.

انتخابات مجلس شورای

مولوی عبدالحميد با اشاره به گزینش‌ها و نظارت استصوابی شورای نگهبان، افزود که انتخابات در ايران “انتخاباتی نیست که انسان‌های شایسته، لایق و توانمند روی کار بیایند”.

چند روز قبل، خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران وابسته است، ادعا کرد که علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای، در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای است.