هشدار ممنوعیت مصرف

روزنامه های پزشکی بیانیه یک پزشک خانواده و یک متخصص تغذیه را منتشر کردند که در آن هشدار داده بود که برخی از بیماران نباید سیر را به طور کامل بخورند.

در طب سنتی، سیر به عنوان دارویی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام افزایش عفونت های ویروسی در نظر گرفته می شود.

دکتر آنا ایواشکویچ، پزشک خانواده و متخصص تغذیه  تأیید کرد که سیر یکی از غذاهایی است که بسیاری از پزشکان در مورد آن اختلاف نظر دارند و خواص دارویی آن همیشه در بین آنها بحث برانگیز است.

اما دکتر آنا اشاره کرد که استفاده از سیر در مقادیر کم برای کاهش وزن، تثبیت فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، هضم چربی، تثبیت سطح کلسترول مفید است.

این متخصص تغذیه همچنین اضافه کرد که سیر سیستم ایمنی بدن را فعال می کند زیرا آن حاوی مقدار زیادی روی است که به ما در مبارزه با ویروس ها کمک می کند.

وی افزود: « سیر عفونت‌ های تنفسی، روماتیسم، سینوزیت، نفخ، یبوست، کلسترول و تری گلیسرید بالا و زگیل را درمان می‌ کند. و مانع از بروز سرطان روده بزرگ، سینه، معده، پروستات و مثانه می‌ شود».

اما دکتر آنا توضیح داد که مشاهده شده است که در برخی بیماری های معده و دستگاه گوارش، سیر می تواند آسیب جدی به انسان وارد کند. بنابراین به افرادی که از بیماری های گوارشی رنج می برند هشدار داد که سیر بخورند.