معاون اطلاعات نیروی قدس و جانشین او کشته شده‌اند
معاون اطلاعات نیروی قدس و جانشین او کشته شده‌اند

خبرگزاری دولتی مهر به نقل از یک منبع آگاه تأیید کرد که در حمله امروز اسرائیل به منطقه المزه دمشق، دو مستشار بلندپایه ایرانی کشته شده‌اند.

معاون اطلاعات نیروی قدس و جانشین او کشته شده‌اند

شبکه العالم وابسته به ج.ا، کشته شدن سرتیپ حاج صادق امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه جانشین خود حاج غلام (محرم) در حملات اسرائیل به دمشق را به طور رسمی تأیید کرد.

اعلام کشته شدن مسئول اطلاعات سپاه قدس توسط منابع سوری در حالی است که شبکه المیادین اعلام کرد که در این حمله چهار نفر کشته شده‌اند.

سپاه پاسداران ساعاتی بعد در بیانیه‌ای تایید کرد که ۴ مستشار ایرانی در این حمله به دمشق کشته شده‌اند، با این وجود در این بیانیه کوتاه که روابط عمومی کل سپاه آن را منتشر کرده، اشاره‌ای به نام کشته شدگان نشده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به ائتلاف منطقه‌ای حامی سوریه گزارش داده بود که یک مقام سپاه پاسداران در این حمله کشته و تعداد دیگری زخمی شده‌اند.

این حمله صبح امروز یک منزل مسکونی در محله مزه در پایتخت سوریه دمشق، به صورت کامل تخریب شده است.

ساعاتی بعد از این حمله، شایعاتی مبنی بر ترور زیاد نخاله، دبیرکل جهاداسلامی در حمله امروز دمشق منتشر شد که جنبش جهاد اسلامی بلا فاصله در بیانیه‌ای صحت ترور دبیرکل این سازمان را تکذیب کرد.

پیشتر در حملات اسرائیل به دمشق، رضی موسوی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران کشته شده بود. سپاه پاسداران هفته گذشته مناطقی در اربیل عراق را در پاسخ به ترور رضی موسوی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد و اعلام کرد که یک مقر موساد و افراد مرتبط با اسرائیل را در این حمله هدف گرفته بود.