مدال طلای
روح‌الله رستمی

چندی پیش تیم پاراوزنه‌ برداری ایران با مهار وزنه ۲۳۴ کیلوگرم اولین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را به نام روح‌الله رستمی به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی پارالمپیک توکیو، مسابقات وزنه پاراوزنه‌ برداری مردان با وزن کمتر از ۸۰ کیلوگرم امروز، شنبه ۶ شهریور، در سالن وزنه‌ برداری فروم توکیو برگزار شد.

در طول شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک، روح الله رستمی، نماینده ایران در این رده با رقبای خود از چندین کشور رقابت کرد.

قهرمان ایران، روح‌الله رستمی، با ورزشکارانی از برزیل، چین، کلمبیا، یونان، ایتالیا، اوکراین، و گرجستان به رقابت پرداخت.

به گفته مسئولان مسابقات، رستمی رکورد جهانی جدیدی را در رده کمتر از ۸۹ کیلوگرم ثبت کرد، به نحوی که او توانست وزن ۲۴۱ کیلوگرم را در مسابقات بین المللی مهار کند و اولین مدال طلای را برای کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک به دست آورد.

در این مسابقات رستمی ابتدا موفق شد وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را مهار کند و سپس کادر فنی برای وی  درخواست افزایش وزن به ۲۲۸ کیلوگرم را داشت و قهرمان ایران در کنترل این وزن مشکلی نداشت.

شایان ذکر است که آخرین ورزشکاری که رکورد بازی های پارالمپیک را در این رده به خود اختصاص داد ورزشکار ایرانی، مجید فرزین است که با کسب ۲۴۰ کیلوگرم وزن خود با کسب مدال طلا در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به رکورد دست یافت.