محمد محمدعلی در سن ۷۵ درگذشت
محمد محمدعلی در سن ۷۵ درگذشت

نزدیکان محمد محمدعلی، روزنامه‌نگار و داستان‌نویس شهیر و نویسنده رمان‌هایی چون “برهنه در باد”، شامگاه پنجشنبه ۲۳ شهریور از درگذشت او در ۷۵ سالگی خبر دادند.

محمد محمدعلی در سن ۷۵ درگذشت

محمدعلی در سال‌های اخیر به همراه خانواده در ونکوور کانادا زندگی می‌کرد، شهری که در آن با برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی تلاش می‌کرد ارتباط مهاجران ایرانی با ادبیات فارسی را همچنان حفظ کند و داستان‌‌نویس‌های جدیدی را معرفی کند.

علت مرگ این نویسنده هنوز در رسانه‌ها اعلام نشده. طبق گفته مرتضی مشتاقیان که خود نمایشنامه‌نویس ساکن ونکوور است، آقای محمدعلی بعد از ظهر پنجشنبه ساعت ۱۵:۲۰ در همین شهر چشم از جهان فروبسته است.

فعالیت و اثار او

آقای محمدعلی فعالیت حرفه‌ای خود را قبل از انقلاب سال ۵۷ با انتشار مجموعه‌های داستان “درهٔ هندآباد گرگ داره” و “از ما بهتران” در سال‌های ۱۳۵۴ و ۱۳۵۷ آغاز کرد که اولی آثاری واقع‌گرا محسوب می‌شود و دومی بر اساس افسانه‌ها و باورهای عامیانه نوشته شده و در برخی لحظات به رئالیسم جادویی نزدیک می‌شود.

از مهم‌ترین آثار او رمان “برهنه در باد” به شمار می‌رود که جایزه داستان‌نویسی “یلدا” را نیز از آن خود ساخت، اثری که همچنین در میان نامزدهای نهایی جایزه منتقدان و نویسندان مطبوعات بود.