مجلس خبرگان: جانشینی موروثی مجتبی خامنه‌‌ای شبهه‌پراکنی است!
مجلس خبرگان: جانشینی موروثی مجتبی خامنه‌‌ای شبهه‌پراکنی است!

مجلس خبرگان: جانشینی موروثی مجتبی خامنه‌‌ای شبهه‌پراکنی است!؛مجلس خبرگان رهبری گزارش های منتشر شده مبنی بر «جانشینی موروثی» مجتبی خامنه ای به عنوان رهبر آینده جمهوری اسلامی را «شبهه‌پراکنی» خواند و مدعی شد این نهاد به «شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح» توجه دارد.

مجلس خبرگان: جانشینی موروثی مجتبی خامنه‌‌ای شبهه‌پراکنی است!

در بیانیه پایانی دهمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه منتشر شد، از این نهاد به عنوان «معتمدان ملت» یاد شد که «بر اساس وظیفه ذاتی قانونی و شرعی خود، شبهه‌پراکنی‌ها را بی‌معنا می داند.»

به نظر می رسد این قسمت از بیانیه مجلس خبرگان رهبری واکنشی است به مقاله میرحسین موسوی از رهبران اعتراضات ۸۸ که در اواسط مرداد ماه توسط سایت کلمه منتشر شد. او در آن نسبت به “جانشینی موروثی رهبری” در ایران هشدار داد.

جانشینی موروثی

آقای موسوی که از سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می برد، با اشاره به احتمال اینکه جانشین مجتبی فرزند علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی پس از مرگ وی نوشته باشد، نوشت: ۱۳ است که اخبار این توطئه شنیده می‌شود. اگر به راستی در پی آن نیستند، چرا یک بار چنین نیتی را تکذیب نمی‌کنند؟

مجلس خبرگان رهبری که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی وظیفه انتصاب و عزل رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، در بیانیه روز چهارشنبه خود تلاش برای جانشینی مجتبی خامنه ای را رد نکرد و تنها مدعی شد که سابقه این مجلس وزین حاکی از توجه به شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح بوده است.”