مجاهد کورکور،متهم قتل کیان پیر فلک، به اعدام محکوم شد
مجاهد کورکور،متهم قتل کیان پیر فلک، به اعدام محکوم شد

مجاهد کورکور،متهم قتل کیان پیرفلک، به اعدام محکوم شد؛ به گزارش خبرگزاری “میزان” در روز جمعه، ۱۸ فروردین، قوه قضاییه ایران اعلام کرد که برای عباس کورکوری، ملقب به “مجاهد کورکور” که به عنوان متهم اصلی در پرونده قتل کیان پیرفلک شناخته شده بود، حکم اعدام صادر شده است. این حکم به طور غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

مجاهد کورکور،متهم قتل کیان پیرفلک، به اعدام محکوم شد

دادگاه مربوط به اتهامات عباس کورکوری در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شده بود. به او به عنوان متهم اصلی تیراندازی به معترضان در ایذه، که منجر به مرگ هفت شهروند، از جمله کیان پیرفلک، شد، اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری “میزان”، اتهامات عباس کورکوری ملقب به “مجاهد کورکور” شامل “محاربه” و “افساد فی‌الارض” بود. پس از برگزاری جلسه دادگاه، خبرگزاری “میزان” ادعا کرده بود که او در دادگاه اتهامات را پذیرفته و اظهار کرده بود که تحت تأثیر فضای مجازی بوده است.

به دلیل قوانین حكومت ايران، هر یک از این اتهامات می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام برای متهم شود.

حمایت مادر کیان پیرفلک از مجاهد کورکور

در حالی که مادر کیان پیرفلک، زینب مولایی راد، در مراسم خاکسپاری پسرش در حضور هزاران نفر و نیروهای امنیتی، ادعای حکومت را درباره “حمله تروریستی” به معترضان در ایذه رد کرده و اعلام کرده که نیروهای حکومتی خودروی خانواده اش را به رگبار گلوله بستند،

به تازگی، مادر کیان پیرفلک نیز در یک استوری اینستاگرامی با انتشار عکسی از خود و مادر مجاهد کورکور، حمایت خود را از او اعلام کرده است.