ماهیانه ۶۰۰ تومان: پرداخت ماهیانه هزینه پابند الکترونیکی توسط معلم معترض در شیراز
ماهیانه ۶۰۰ تومان: پرداخت ماهیانه هزینه پابند الکترونیکی توسط معلم معترض در شیراز

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، گزارشی را در خصوص عبدالرزاق امیری، دبیر ادبیات و فعال صنفی، با پابند الکترونیکی منتشر کرده است. بر طبق این گزارش، امیری که به دو سال حبس با پابند محکوم شده بود، پنج میلیون تومان ضمانت بابت این پابند را پرداخت کرده و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان نیز از حقوقش کسر می‌شود.

ماهیانه ۶۰۰ تومان: پرداخت ماهیانه هزینه پابند الکترونیکی توسط معلم معترض در شیراز

شورا اعلام کرده است که امیری به جرم دفاع از حقوق معلمان با پابند الکترونیکی در خانه حبس شده است. عبدالرزاق امیری در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شده و پس از مدتی با تودیع قرار به صورت موقت از زندان آزاد شده است.

در جلسه دادگاه برگزار شده در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز، به بررسی اتهامات معلمان و فعالین صنفی از استان فارس، از جمله عبدالرزاق امیری، ایرج رهنما، مژگان باقری، زهرا اسفندیاری، غلامرضا غلامی، محمدعلی زحمتکش، اصغر امیرزادگان، و افشین رزمجو پرداخته شد.

دادگاه انقلاب شیراز در اردیبهشت ماه امسال حکم خود را اعلام کرده و به این افراد ابلاغ نموده است. بر اساس این حکم، اصغر امیرزادگان، غلامرضا غلامی، مژگان باقری، افشین رزمجو، ایرج رهنما و محمدعلی زحمتکش به حبس تعزیری به مدت پنج سال محکوم شده‌اند. همچنین، عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری به دو سال حبس خانگی تحت نظارت و پابند الکترونیکی در محدوده ۱۰۰۰ متری از محل سکونت خود محکوم گردیده‌اند.

تصویری از عبدالرزاق امیری، دبیر ادبیات و فعال صنفی، با پابند الکترونیکی

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با انتشار گزارشی، تصویری از وضعیت عبدالرزاق امیری، دبیر ادبیات و فعال صنفی، با پابند الکترونیکی را منتشر کرده است. به گفته این گزارش، امیری که به دو سال حبس با پابند محکوم شده بود، مبلغ ۵ میلیون تومان را به عنوان ضمانت برای پابند الکترونیکی پرداخت کرده و هر ماه مبلغ ۶۰۰ تومان نیز از حقوقش به عنوان جریمه کسر می‌شود.