رئیس جمهوری اوکراین

وال استریت ژورنال فاش کرد که دولت روسیه مزدوران واگنر را برای ترور ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مستقر کرده است.

گزارش های خبری تایید کرده بود که گروه شبه‌نظامی مزدور «واگنر» با حزب الله لبنان به توافق رسیده و جنگنده های لبنانی را برای اجرای طرح روسیه به اوکراین اعزام کرده اند.

شایان ذکر است که واگنر، یک گروه مزدور مسلح که گفته می شود با کرملین مرتبط است، حزب الله لبنان را برای مشارکت در جنگ روسیه علیه اوکراین متقاعد کرده است. و پیش از این نیز با اتهاماتی چون افزایش خشونت، غارت منابع طبیعی و ارعاب غیرنظامیان مواجه شده و اتحادیه اروپا آن را تحریم کرده است.

گزارش‌ها تایید کرده‌اند که توافق بین گروه واگنر و حزب‌الله در مورد ماموریت ترور رئیس جمهوری اوکراین تصریح می‌کند که حزب‌الله متعهد می‌شود ۸۰۰ جنگجو به اوکراین بفرستد و اينكه ۲۰۰ سرباز نخست شبه نظامیان شیعه سه‌ شنبه آینده، ۹ فروردین اعزام خواهند شد.

به نقل از منابع عربی گروه حزب‌الله جذب نیرو در شهر قُصیر سوریه را آغاز کرده و قرار است نخستین رزمندگان شیعه اعزامی حزب‌الله از دمشق به منطقه گومِل گرجستان منتقل شوند و سپس از آن‌جا به اوکراین عزیمت کنند.

پیشتر، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرده بود که حدود هزار مزدور سوری و عناصر حزب الله برای جنگ در اوکراین استخدام شده اند.