نوید افکاری
مادر نوید افکاری: چرخ حیات این نظام با خون می چرخد

بهیه نامجو : “این نظام هر از چندگاه، تشنه خون جوانی می‌شود و آن‌گاه به زندگی، عشق و امید یک ملت دست‌ درازی می‌کند تا چرخ حیاتش با خون بچرخد.

مادر نوید افکاری: چرخ حیات این نظام با خون می چرخد

بهیه نامجو ، مادر پهلوان نوید افکاری ، در پیامی به تجمع ایرانیان شهر ادمونتون کانادا در اولین سالگرد اعدام فرزندش نوشت: “این نظام هر از چندگاه، تشنه خون جوانی می‌شود و آن‌گاه به زندگی، عشق و امید یک ملت دست‌ درازی می‌کند تا چرخ حیاتش با خون بچرخد.

وی در این پیام که در تجمع ایرانیان مقیم شهر ادمونتون کانادا ، به مناسبت اولین سالگرد اعدام نوید افکاری خوانده شد ، تأکید کرد که قوه قضائیه ایران “پسر او را با غیرانسانی‌ترین روش‌های ممکن شکنجه کرد تا به قتل کسی که هرگز نه دیده بود، نه می‌شناخت، اقرار کند» و پزشکی قانونی نیز تایید کرده است که فرزندانش در زندان شکنجه شده‌اند”.

بهیه نامجو: فرزندانم در زندان به شدت شکنجه شده‌اند تا علیه یکدیگر اعتراف کنند.

مقامات قضایی ایران نوید افکاری را به شرکت در اعتراضات مرداد 97 در شیراز و همچنین “قتل یک نیروی امنیتی وابسته به حراست شرکت آبفاء” در 2 امرداد 77 متهم کردند و حکم اعدام وی را صادر و اجرا کردند. وحید افکاری به 54 سال و شش ماه و 74 ضربه شلاق و حبیب افکاری به 27 سال و سه ماه و 74 ضربه شلاق محکوم شدند.

بهیه نامجو پیشتر گفته بود که فرزندانش در زندان در زندان به شدت شکنجه شده‌اند تا علیه یکدیگر اعتراف کنند.