مادر مهسا امینی: بگذارید توماج نفس بکشد
مادر مهسا امینی: بگذارید توماج نفس بکشد

مادر مهسا امینی: “بگذارید توماج نفس بکشد تا مادرش، مادران سرزمینم از نفس نیفتند. من هنوز گرم نفس‌های ژینا هستم، بگذارید مادر توماج همنفس نفس‌های زنده او باشد، می‌توانید بگذارید؟”

مادر مهسا امینی: بگذارید توماج نفس بکشد

مژگان افتخاری، مادر مهسا امینی، در یک پست در استوری اینستاگرام خود نوشت: “با نام و یاد مهسای عالم‌ تابم، ژینا خبری دوباره مرا دلگرم کرد. دوباره، احوال دلم، ای کاش، عبرت دوران می‌شد. خواهش می‌کنم، دل مادر توماج را نه به آشوب بیندازید. خواهش می‌کنم تا غم مادری که دل خود را به سختی می‌گیرد را خواهید دید.”

وی افزود: “بگذارید توماج نفس بکشد تا مادرش، مادران سرزمینم از نفس نیفتند. من هنوز گرم نفس‌های ژینا هستم، بگذارید مادر توماج همنفس نفس‌های زنده او باشد، می‌توانید بگذارید؟”

علاوه بر مادر مهسا امینی، برخی از فعالان سیاسی و مدنی در ایران نیز به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی واکنش نشان داده‌اند.

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

وکیل توماج صالحی در اظهارات خود اعلام کرد که دادگاه انقلاب به نحوی بی‌سابقه حکم دیوان عالی در مورد لغو حکم دادگاه ابتدایی را «بازداشت ارشادی» دانسته و خواننده معترض را به اتهام افساد فی الأرض، با مجازات سخت‌تر یعنی اعدام محکوم کرده است.

امیر رئیسیان در مصاحبه با شبکه شرق اظهار داشت که حکم اعدام در پرونده موکلش به اتهاماتی که در سال ۱۴۰۱ مطرح شده برای او، صادر شده است.

وکیل توماج صالحی اعلام کرد که شعبه یک دادگاه انقلاب در اصفهان در حالی که احراز گستردگی اتهام افساد فی‌الارض را تأکید نکرده بود، به نحوی غیرمنتظره حکم اعدام را صادر کرده است.