ماجراى تحریف محتوای مکالمه وزرای خارجه ایران و اتریش!
ماجراى تحریف محتوای مکالمه وزرای خارجه ایران و اتریش!

ماجراى تحریف محتوای مکالمه وزرای خارجه ایران و اتریش؛ وزیر امور خارجه اتریش در یک گفت‌وگو صریح با همتای ایرانی خود، بر لزوم پایان دادن به سرکوب اعتراضات از سوی جمهوری اسلامی تأکید کرد.

ماجراى تحریف محتوای مکالمه وزرای خارجه ایران و اتریش!

وزیر امور خارجه اتریش در یک گفت‌وگو صریح با همتای ایرانی خود، بر لزوم پایان دادن به سرکوب اعتراضات از سوی جمهوری اسلامی تأکید کرد.

اما جمهوری اسلامی با ارائه یک روایت سانسورشده از محتوای گفت‌وگو با وزیر خارجه اتریش، هدف این مکالمات را تقدیر ایران از اتریش به خاطر میزبانی مذاکرات رفع تحریم‌ها عنوان کرده است.

در توئیتی که الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش، در روز پنجشنبه سوم فروردین منتشر کرد، اعلام کرد که در تماس تلفنی صریح و شفاف با حسین امیرعبداللهیان، به او گفته است که اتریش انتظار دارد که ایران، سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز را پایان دهد، به حقوق زنان احترام کامل بگذارد، زندانیان را آزاد کند و با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی کاملا همکاری کند.

حسین امیرعبداللهیان

رسانه‌های ایران در خلاف با گفته وزیر خارجه اتریش، نوشته‌اند که حسین امیرعبداللهیان از میزبانی وین در مذاکرات رفع تحریم‌ها تقدیر کرده است.

همچنین وزیر خارجه اتریش با بیان تاسف، به شرایط ایجادشده در روابط ایران و اروپا اشاره کرده و بر امیدواری خود برای رفع موانع و ایجاد پویایی و تحرک مثبت در روابط ایران و اروپا تأکید کرده است.