فوری/ سایت‌ ریاست‌جمهوری ایران هک شد
فوری/ سایت‌ ریاست‌جمهوری ایران هک شد

سایت‌ ریاست‌جمهوری ایران هک شد؛ گروه قراردادی با نام “قیام تا سرنگونی” به نزدیکی سازمان مجاهدین خلق اعلام کرد که موفق به هک سامانه نهاد ریاست جمهوری شده و توانسته به اطلاعات ۱۲۰ سرور درآید. این گروه چندین سند با خصوصیت “محرمانه” و “خیلی محرمانه” در ارتباط با این حمله هکی منتشر کرده است، که شامل اطلاعات حساسی از جمله برخورد با اعتراضات سال ۱۴۰۱ و معترضان می‌شود.

فوری/ سایت‌ ریاست‌جمهوری ایران هک شد

مجموعه “قیام تا سرنگونی” اطلاعات مربوط به مکاتبات واگذاری یک میلیون و ۱۶۲ هزار متر زمین در استان قم به سازمان انرژی اتمی برای توسعه مجتمع غنی سازی فردو (علیمحدی) را منتشر کرده است.

به گفته گروه “قیام تا سرنگونی”، در یکی از اسناد منتشر شده، محمد مخبر، معاون اول ابراهیم رئیسی، در یک نامه به علی خامنه‌ای، بدهی‌های سوریه به ایران در بخش‌های غیرنظامی و غیرامنیتی را به تقریباً ۱۱.۶ میلیارد دلار تا سال ۱۳۹۹ اعلام کرده است.

با توجه به گفته گروه “قیام تا سرنگونی”، در یکی از اسناد منتشر شده، نامه‌ای از وزارت اطلاعات درباره روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان آمده است. در این نامه آمده است که نیروهای انتظامی پس از حمله اخیر، با ۲۰ دقیقه تاخیر، در محل سفارت جمهوری آذربایجان حضور یافته‌اند.

نیروهای مسلح در یک مورد ۴۰۰ میلیون یورو ارز به بانک مرکزی فروخته‌اند

با توجه به ادعای گروه هکری “قیام تا سرنگونی”، آنها سندی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد نیروهای مسلح در یک مورد مبلغ ۴۰۰ میلیون یورو از ارز را به بانک مرکزی فروخته‌اند.

در نامه‌ای از سوی محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی به رییس ستاد کل نیروهای مسلح، آمده است که نیروهای مسلح باید ارزهای حاصل از فروش نفت را به بانک مرکزی عرضه کنند.

اعتراضات سال ۱۴۰۱

در عملیات هک توسط گروه “قیام تا سرنگونی”، نامه‌ای منتشر شده است که غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر ابراهیم رئیسی، آن را به علی شمخانی، دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی، نوشته است. در این نامه، از گزارش‌های شورای عالی امنیت ملی درباره اعتراضات سال ۱۴۰۱ انتقاد شده است.

در این نامه آمده است که نهادهای امنیتی به برخی از اعتراضات در ماه‌های مهر و آبان بی‌توجه بوده‌اند و توانمندی “پیش‌بینی و پیشگیری لازم” را نداشته‌اند.