زنان معلم
فورى/ بازداشت حدود ۴۰ نفر از زنان معلم در تجمع تهران!

بازداشت حدود ۴۰ نفر از زنان معلم در تجمع تهران؛ محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان: حدود ۴۰ از معلمان زن در جریان تجمع در تهران دستگیر شدند.

بازداشت حدود ۴۰ نفر از زنان معلم در تجمع تهران!

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان در توییتر اعلام کرد که حدود ۴۰ از معلمان زن در جریان تجمع در تهران دستگیر و به ساختمان نیروی انتظامی در وزرا منتقل شدند.

معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسر ایران روز پنجشنبه اول اردیبهشت بار دیگر در چندین شهر در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان ، عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و سرکوب «مستمر و سیستماتیک» فعالان صنفی تجمع کردند.

در پی این تظاهرات اعتراضی، شورای هماهنگی صنفی فرهنگیان در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که حداقل «۴۰» نفر از معترضان بازداشت شده اند.

این شورا در بیانیه ای اعلام کرد: در پی فضای امنیتی امروز در خیابان سپهبد قرنی، نیروهای امنیتی از تشکیل راهپیمایی جلوگیری کردند و با خشونت و ارعاب حدود ۴۰ معلم را دستگیر و به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند.

آغاز تجمع سراسری معلمان در شهرهای مختلف ایران

همزمان با تجمع معلمان در شهرهای ایران، گزارش ها حاکی از فضای امنیتی شدید مقابل وزارت آموزش و پرورش در تهران و دستگیری تعدادی از معلمان در حوالی این وزارتخانه است.