ابراهیم رئیسی
 فعالان حقوق بشر از پلیس اسکاتلند درخواست بازداشت ابراهیم رئیسی را کردند

روزنامه تایمز، لندن: یک درخواست رسمی از سوی فعالان حقوق‌بشر، قربانیان و بستگان کسانی که توسط جمهوری اسلامی شکنجه و اعدام شده اند برای دستگیری ابراهيم رئيسى، رئیس جمهور ایران به جرم “نسل کشی و جنایت علیه بشریت” در صورت شرکت در اجلاس تغییر اقلیم در گلاسکو به پلیس اسکاتلند داده شده‌است.

 فعالان حقوق بشر از پلیس اسکاتلند درخواست بازداشت ابراهیم رئیسی را کردند

 يک روزنامه بریتانیایی گزارش کرده است که تعدادی از فعالان حقوق بشر و خانواده های اعدام شدگان از پلیس اسکاتلند خواسته اند ابراهیم رئیسی را در صورت ورود به گلاسگو برای شرکت در نشست اقلیمی سازمان ملل به دلیل جنایت علیه بشریت دستگیر کند.

 یک درخواست رسمی از سوی فعالان حقوق‌بشر،  برای دستگیری ابراهيم رئيسى، رئیس جمهور ایران به جرم “نسل کشی و جنایت علیه بشریت” به پلیس اسکاتلند داده شده‌است.

اجلاس تغییراقلیم سازمان ملل در گلاسگو

 فعالان حقوق بشر از پلیس اسکاتلند درخواست بازداشت ابراهیم رئیسی را کردند؛بیست و ششمین اجلاس تغییراقلیم سازمان ملل در گلاسگو در حال برگزاری است. انشست سران کشورها در ۱۰ و ۱۱ آبان برگزار می شود. به گزارش رسانه های ایران ، ابراهیم رئیسی به این اجلاس دعوت شده بود.

این روزنامه به نقل از استران استیونسون نماینده سابق اسکاتلند در پارلمان اروپا گفته است که وی درخواست رسمی برای دستگیری ابراهیم رئیسی را به پلیس اسکاتلند ارائه کرده است.

استران استیونسون گفت که این درخواست توسط پنج نفر از اعضای خانواده زندانیان سابق که شکنجه و اعدام شده بودند ، مطرح شده است.