فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم
فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم

فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم؛ در یک پست در اینستاگرام، محسن تنابنده، بازیگر فیلم «جنگ جهانی سوم»، و محمد شایسته، پخش‌کننده فیلم، از فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس تنابنده و نام هومن سیدی، کارگردان فیلم، از بیلبوردهای تبلیغاتی انتقاد کردند.

فشار وزارت ارشاد برای حذف عکس و اسم بازیگر و کارگردان از تبلیغات فیلم جنگ جهانی سوم

در تاریخ سه‌شنبه، ۲۹ فروردین، محمد شایسته، پخش‌کننده فیلم، در یک پست در اینستاگرام، انتقاد خود را از وزارت ارشاد اعلام کرد. در این پست او نوشت: “تا دیشب وزارت ارشاد می‌گفت که با حذف نام هومن سیدی، مجوز بیلبورد را صادر می‌کنیم. اما امروز به شرکت تبلیغاتی گفتند که علاوه بر نام هومن سیدی، عکس محسن تنابنده را نیز باید حذف کنید.،در این صورت فقط عکس این خانه می‌ماند؛ مگر تبلیغ مشاور املاک می‌خواهیم بکنیم!”

پوستر فیلم

دلیل آن چیست؟

محسن تنابنده نیز پس از انتشار پست محمد شایسته، از سیاست مقامات وزارت ارشاد انتقاد کرد، و از حمایت خود از معترضان به مرگ مهسا امینی در چند ماه گذشته یاد کرد. این در حالی است که هنوز مسئولان سینمایی وزارت ارشاد به این انتقادات پاسخی نداده‌اند. اما به نظر می‌رسد تلاش برای حذف اسم و رسم این دو هنرمند، واکنشی به حمایت آنان از معترضان در هفت ماه گذشته باشد.

در پستی که محسن تنابنده پس از اعدام محسن شکاری منتشر کرده بود، او نوشته بود: “افتخاری است هم‌نام تو بودن محسن جان”

واکنش هومن سیدی به مرگ مهسا امینی

آقای هومن سیدی، کارگردان فیلمی که اسمش از بیلبوردهای تبلیغاتی پاک شده، اخیراً عکس پروفایل صفحه اینستاگرام خود را به کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله‌ای که در اعتراضات اخیر در شهر ایذه کشته شده، اختصاص داده است.

در مهر ماه سال گذشته، آقای سیدی با انتشار عکسش در کنار حسن روحانی، رئیس جمهوری سابق، نوشته بود: “این ننگ هرگز از من پاک نخواهد شد. برای اینکه فردای بهتری را به امید برتری و پیشرفت تجربه کنیم، از مسیری که در آن قدم برداشتم، پشیمانم.”

حمایت گسترده هنرمندان داخل ایران از اعتراضات

به دنبال حمایت گسترده هنرمندان داخل ایران از اعتراضات با عنوان “زن، زندگی، آزادی”، وزیر ارشاد با اتخاذ مواضع تند علیه هنرمندان معترض، بارها آنها را به ممنوعیت اجرای هنر و فعالیت تهدید کرده است.