سرلشکر جعفری
فساد و روابط مافیایی در بالاترین سطوح سپاه؛ افشای فایل صوتی جلسه محرمانه سرلشکر جعفری

در این فایل صوتی به نقش مستقیم محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و رئیس فعلی مجلس ايران، قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، جمال الدین آبرومند، معاون هماهنگ کننده وقت سپاه و حسین طائب، مسئول اطلاعات سپاه در این پرونده فساد اشاره شده است.

فساد و روابط مافیایی در بالاترین سطوح سپاه؛ افشای فایل صوتی جلسه محرمانه سرلشکر جعفری

رادیو فردا یک فایل صوتی در حدود ۵۰ دقیقه‌ای به دست آورد که بیشتر آن دیدار و گفتگوی محرمانه محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران، و صادق (میرزا حسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق وزیر اقتصاد اقتصادی و سازندگی در سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران اختصاص دارد.

در این فایل صوتی به نقش مستقیم محمدباقر قالیباف، قاسم سلیمانی جمال الدین آبرومند، و حسین طائب، در این پرونده فساد اشاره شده است.

صادق ذوالقدرنیا در این فایل صوتی می گوید محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به شدت از برخورد با پرونده فساد مرتبط با شهرداری و بنیاد تعاون سپاه ناراحت بوده.

گفت‌وگوی سلیمانی و خامنه‌ای درباره پرونده

در بخشی دیگر از این فایل صوتی، فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قاسم سلیمانی نیز از برخورد‌های صورت گرفته با باند آبرومند ناراحت شده است، نیز در این زمینه صحبت کرده است: «او از برخورد [معاون اقتصادی سپاه] و حفاظت اطلاعات سپاه با یاس ناراحت بود، گفت پیش آقا هم رفتم.

گفت از این نوع برخوردها. گفتم این چیزها را به من نگو. آقای [مسعود] مهردادی این همه پول از بیت المال را با دستورهای الکی حیف و میل کرده، آیا نباید پاسخگو باشد؟ “حالیش کردم که اینطور نیست».

گروه توسعه اقتصادی یاس موسوم به هولدینگ یاس، بازوی اصلی بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در زمینه خدمات، واسطه‌گری و مسکن فعالیت می‌کرد. این هولدینگ در واقع نقش خزانه نیروی قدس سپاه را بازی می‌کرد.

هولدینگ یاس پس از فساد گسترده ای که منجر به دستگیری برخی از مدیران آن در سال ۹۶ شد منحل شد و تعداد پرونده های فساد مربوط با با این هولدینگ ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام شد.