فرآیند تبادل زندانیان آغاز شد
فرآیند تبادل زندانیان آغاز شد

فرآیند تبادل زندانیان آغاز شد؛ روزنامه نیویورک تایمز: توافق ایران و آمریکا برای آزادی ۵ زندانی در ازای آزادسازی ۶ میلیارد دلار ایران

آزادسازی چند میلیارد دلار

گزارش روزنامه نیویورک تایمز از توافق میان ایالات متحده آمریکا و ایران برای آزادی پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کره جنوبی را منعکس می‌کند.

در ابتدای ساعت‌های پیشانی جمعه، همزمان با آغاز روز، وزارت امور خارجه ایران به همراه علی باقری کنی، معاون سیاسی این وزارتخانه، فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف شده ایران را آغاز کردند. این اقدام همزمان با شروع مراحل مبادله‌ای بود که منجر به آزادی چند شهروند دوتابعیتی از بازداشت در ایران گردید و به ازای آن، چند ایرانی متهم به “دور زدن تحریم‌ها” واقع در آمریکا نیز آزاد شدند.

عصر پنج‌شنبه به وقت نیویورک، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز خبر آزادی زندانیان دوتابعیتی آمریکایی از زندان اوین را تایید نمود.

در یک توییت جدید، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران، به «آغاز فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران» اشاره کرد.

فرآیند تبادل زندانیان آغاز شد

وکیل مدافع ۳ نفر از محکومین: سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی از زندانیان محکوم شده، از زندان اوین به خارج از زندان منتقل شدند.