فخری خوروش، بازیگر مشهور سینما و تئاتر ایران، درگذشت
فخری خوروش، بازیگر مشهور سینما و تئاتر ایران، درگذشت

فخری خوروش، بازیگر مشهور سینما و تئاتر ایران، درگذشت؛ در روز شنبه بیستم خرداد ماه، در سن نود و سه سالگی، فخری خوروش، بازیگر مشهور سینما و تئاتر، پس از سال‌ها اقامت و دوری از صحنه های تئاتر و سینمای ایران، در شهر لس‌آنجلس آمریکا درگذشت.

فخری خوروش، بازیگر مشهور سینما و تئاتر ایران، درگذشت

فخری خوروش چند سال پیش به دلیل اقامت فرزندانش در آمریکا، اقامت ایالات متحده را دریافت کرده بود و پس از سال ۱۳۸۴ و با بازی در فیلم «یک بوس کوچولو» که توسط بهمن فرمان‌آرا ساخته شده بود، دیگر در صحنه سینمای ایران فعالیتی نداشت و در شهر لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا ساکن بود.

پرویز پرستویی، بازیگر سینما، در صفحه اینستاگرام خود به اطلاعیه‌ای نوشت که فخری خوروش، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینما که سال‌ها در غربت زندگی می‌کرد، روز شنبه ساعت ۸ و ۳۰ صبح به وقت لس‌آنجلس درگذشت. وی همچنین از فخری خوروش به عنوان “هنرمندی تکرار ناشدنی” نام برد.

فخری خوروش

فخری خوروش در تاریخ دهم خرداد ۱۳۰۹ خورشیدی در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات خود در دانشسرا، به معلمی و تدریس در مدارس اختصاص داد. اما در سال‌های ابتدایی معلمی، با بازی در نمایش “دست‌های آلوده” نوشته ژان پل سارتر، به نقش‌آفرینی در تئاتر روی آورد.

از سال ۱۳۳۴ خورشیدی نیز با بازی در فیلم سینمایی “برای تو” به کارگردانی صادق بهرامی، به فعالیت هنری در سینما پرداخت. این فعالیت هنری به بازی در بیش از چهل فیلم سینمایی منجر شد.