سرکوب زندانیان

خبرگزاری فارس نيوز۲۴ یک فایل صوتی به دست آورد که نشان می داد دستگاه قضایی و اطلاعاتی ایران برای سرکوب زندانیان در اعتراضات سال ۱۳۸۸ از اراذل و اوباش سازماندهی شدند توسط به سپاه پاسداران، استفاده کرده است.

در فایل صوتی، علی هاشمی، معاون سابق امنیت وزارت اطلاعات و رئیس کمیته امنیت مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۸۸ در مورد استفاده از “اراذل و اوباش” برای سرکوب اعتراضات مردم و همچنین فاجعه زندان کهریزک، صحبت می‌کند. 

هاشمی گفت: «اگر بخواهیم مجاهد تربیت کنیم، باید چنین افرادی که با تیغ و قمه سر و کار دارند را پای کار بیاوریم».

معاون امنیت وزارت اطلاعات: «این اراذل و اوباش را در سه گردان مانند بسیج آموزش دادند تا به عنوان “دفاع از نظام” تظاهرات‌ های اعتراضی مردمی و سرکوب زندانیان را سرکوب کنند»

وی در این فایل صوتی به سرکوب شرکت کنندگان در حوادث دانشجویی کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ اشاره داشت که طی آن “اراذل و اوباش” برای سرکوب دانشجویان به کار گرفته شدند.

وی توضیح داد که اراذل و اوباش در سال ۸۸ بر اساس تجربه حوادث کوی دانشگاه تهران مورد استفاده قرار گرفتند.

معاون اسبق امنیت وزارت اطلاعات نشان داد: «۲۵۰ نفر از اراذل و اوباش را ساماندهی کردیم. و دانشجویان را از بالای ساختمان به بیرون پرت کرده بودند».

وی تاکید کرد: «این تجربه بعدتر با ساماندهی افراد شرور در تظاهرات‌ های اعتراضی مردم از سال ۸۸ به بعد، مورد استفاده قرار گرفت. در تظاهرات‌ های اعتراضی سال‌ های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ و آبان ۱۳۹۸ هم از همین افراد برای شروع تخریب استفاده شد».